نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها: سهم حقابه کشاورزان بخش فندرسک شهرستان رامیان از سد نگارستان تأمین نمی شود
شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
حسینی

حسینی با بیان اینکه سهم حقابه کشاورزان بخش فندرسک شهرستان رامیان از سد نگارستان پرداخت نمی‌شود گفت: 16 سال پیش قرار بود برای بخش فندرسک شهرستان رامیان از سد نگارستان کانال خروجی ایجاد شود اما تاکنون عملیاتی نشده است.

سید علی اکبر حسینی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه کشاورزان دو شهرستان علی آباد کتول و بخش فندرسک شهرستان رامیان از رودخانه زرین گل سهم آب دارند گفت: حدود ۷۰ درصد آب سد کبود وال که بعدها به نگارستان تغییر نام پیدا کرد از این رودخانه تامین می‌شود و فقط کشاورزان شهرستان علی آباد کتول در فصل زراعی از آب این سد بهره برداری می کنند.

وی افزود: بر اساس مکاتبات انجام شده از سوی آقای منصوری نماینده محترم سابق مجلس شهرستان رامیان با دکتر نامجو وزیر محترم سابق نیرو ، قرار بوو ۱۶ سال پیش از این سد کانال خروجی دیگری برای اراضی بخش فندرسک شهرستان رامیان ایجاد شود تا کشاورزان بخش فندرسک هم از آب این سد در فصل زراعی استفاده کنند که تاکنون عملیاتی نشده است.

حسینی افزود: در فصل غیر زراعی حق آبه محیط زیست این منطقه نیز رعایت نمی‌شود تمام آب در سد نگارستان ذخیره می‌شود و در فصل زراعی آب فقط در اختیار کشاورزان شهرستان علی آباد کتول قرار می‌گیرد.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: در خصوص تکمیل و بهره‌برداری سد نرماب چهل چای چندین بار استاندار محترم مصاحبه کرده‌اند که قرار بر این بوده یک هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری آن اختصاص پیدا کند که متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سد چایلی مراوه تپه نیز چندین سال است که در حال ساخت است و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است. حسینی تصریح کرد: مسئله دیگر این است که کشاورزان پایین دست از حق‌آبه رودخانه اترک از سدهای خراسان شمالی، محروم هستند و لازم است اقداماتی برای حل این مشکل انجام شود.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی