نماینده استان گیلان در شورای عالی استان ها: گردشگری و کشاورزی گیلان از جنبه تأمین مالی، تقویت نمی‌شوند/ مسئولان، فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند
سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
غفاری

غفاری با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان گیلان، بیشتر در دو مقوله کشاورزی و گردشگری نمود دارد، اظهار داشت: علی‌رغم این موضوع و تأکید مسئولان اما از جنبه تأمین مالی این دو بخش تقویت نمی‌شوند و سیستم بانکی در هر دو بخش ضعیف عمل می‌کند.

علیرضا غفاری نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با تبریک هفته دولت و گرامیداشت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: دوران مسئولیت شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر اگرچه طولانی نبود اما به دلیل مردم‌دار بودن و با مردم بودن و خود را وقف خدمت به مردم کردن، نامشان اینگونه ماندگار شده و بهترین الگو برای مسئولان هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان گیلان، بیشتر در دو مقوله کشاورزی و گردشگری نمود دارد، اظهار داشت: علی‌رغم این موضوع و تأکید مسئولان اما از جنبه تأمین مالی این دو بخش تقویت نمی‌شوند و سیستم بانکی در هر دو بخش ضعیف عمل می‌کند.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: به طور مثال در زمینه گردشگری، یک سرمایه‌گذار به خصوص افرادی که به تازگی در این عرصه ورود کرده‌اند نیاز به چند سال فرصت دارند تا به سودآوری برسند و بانک‌ها باید به بخش خصوصی کمک کنند اما در عمل چندان این اتفاق رخ نمی‌دهد.

غفاری افزود: در عرصه کشاورزی نیز باید نگاه حمایتی باشد نه اینکه برای تمدید تسهیلات هم افراد به مشکل برخورد کنند، بانک مرکزی در کشور سیستم انقباضی در پیش گرفته است اما در استان ما این سیستم 10 برابر در حال انجام است.

وی تصریح کرد: مسئولان، منابع مالی و بانکی و زیرساخت چندان در خدمت رشد کشاورزی و گردشگری گیلان نیستند و این موضوع باید برطرف شود و همه ظرفیت‌ها برای توسعه استان پای کار بیایند و فضا برای سرمایه‌گذاری در این دو بخش فراهم شود.

غفاری در پایان فرصت خدمت به مردم را زودگذر دانست و گفت: توصیه بنده این است که مسئولان فرصت خدمت به مردم را غنیمت بشمارند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی