نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها: کمبود آب سبب خالی شدن مرزهای شرق کشور می‌شود
سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
فنودی

فنودی با بیان اینکه کمبود آب، خشکسالی و ریزگردها امان ساکنان شرق کشور را بریده‌ است، گفت: اگر مشکل کمبود آب حل نشود مرزهای شرق کشور خالی از سکنه می‌شوند.

حسین فنودی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۵۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود گفت: بسیاری از این روستاها بالای ۲۰ خانوار هستند‌.

وی افزود: متاسفانه روند انجام کارها بسیار کند است‌. از این رو درخواست ما این است که اگر قرار است آبرسانی صورت بگیرد نوشدارو پس از مرگ سهراب نباشد‌. اگر آب به مناطق نرسد مرزها خالی می‌شوند‌.

فنودی ادامه داد: ریزگردها امان مردم نهبندان، سربیشه و زابل را بریده است‌. لازم است در این خصوص اقدامات عاجل صورت گیرد‌.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: اگر ۸ تانکر به استان خراسان جنوبی داده شود به صورت موقت مشکل آب حل می‌شود‌. خاموش کردن چاه‌های آب باعث می‌شود انار منطقه دانه سفید شود و از مدار خارج گردد‌.

وی اظهار کرد: بسیاری از تیرهای برق و بسیاری از لوله‌های آبرسانی فرسوده هستند‌. خواهشی که داریم این است که اگر تیرهای چراغ برق تبدیل شود به ال ای دی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد‌.

فنودی همچنین به جابجایی چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: جابجایی چاه‌های آب باعث می‌شود که حق‌آبه مصرف آب کشاورز کم شود‌.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی