نماینده استان سمنان شورای عالی استان‌ها: بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آب‌ استان سمنان در شبکه‌های فرسوده هدر می رود
دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
خراسانی

خراسانی با بیان اینکه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آب‌ استان سمنان در شبکه‌های فرسوده هدر می رود گفت: ضروری است اعتباری برای اصلاح شبکه فرسود اختصاص داده شود.

معصومه خراسانی نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه  قطعی برق در استان سمنان در صنعت و کشاورزی متاسفانه روزانه شده است، گفت: با توجه به اینکه پایه اقتصاد استان کشاورزی و صنعت است لازم است این مسئله از سوی وزارت نیرو پیگیری و برطرف شود.

وی افزود: سمنان مانند تمام استان‌های کویری کشور تشنه آب است. استان سمنان علی الخصوص مردم مرکز سمنان از کم آبی رنج می‌برند. بحث انتقال آب از سد فینسک چندین دوره است که مطرح می‌شود؛ اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای آن انجام نداده‌اند.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: طبق آمار اعلامی مدیر کل آب استان سمنان بین ۲۰ تا ۳۰ درصد آب‌ در شبکه‌های فرسوده پرت می‌شود. ضروری است اعتباری برای اصلاح شبکه فرسوده اختصاص داده شود.

خراسانی تصریح کرد: بحث عدم اجرای شیوه‌های نوین آبیاری و مکانیزه کشاورزی استان‌ها یکی از مشکلاتی است که تمامی استان‌ها با آن مواجه هستند و از آن رنج می‌برند. امیدواریم وزارت نیرو در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی به سمت اجرای شیوه‌های نوین آبیاری بروند.

وی افزود: مدعی هستیم که صنعت پتروشیمی در کشور حرف اول را می‌زند. آیا یک کشاورز باید برای گرفتن چند متر لوله گرفتار باشد؟

خراسانی اظهار کرد: جمع آوری آب‌های سطحی در استان‌های کویری کشور از مشکلات دیگر است. درخواست ما این است که گزارشی ارائه شود تا ببینم در این خصوص در استان‌های کویری علی الخصوص سمنان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

پایان پیام/

شبکه های اجتماعی