نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان ها: 350 لیتر برثانیه سهم آب فریدونشهر از چشمه لنگان گم شده است
يکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
توازیانی

توازیانی با بیان اینکه در سال 84 رئیس جمهور وقت 650 لیتر بر ثانیه آب از تونل چشمه لنگان برای فریدونشهر تصویب کرده بود گفت: متاسفانه بعد از گذشت 18 سال تنها 290 لیتر بر ثانیه به کشاورزان فریدونشهر تعلق گرفته است.

مسیب توازیانی نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه استان اصفهان با دارای منطقه متفاوت است گفت: شرق استان اصفهان کمبود شدید آب مواجه است و غرب اصفهان که بارندگی‌های خوبی دارد. متاسفانه در شرق اصفهان در کنار چشمه ما تشنه هستیم.

وی افزود: در سال ۱۳۸۴ ریاست محترم جمهور وقت ۶۵۰ لیتر بر ثانیه آب از محل حفر تونل چشمه لنگان برای شهرستان فریدونشهر تصویب کرد که 8 لیتر برثانیه سهم فضای سبز شهری و باقی برای کشاورزان بود. متاسفانه در زمان اختصاص از 650 لیتر برثانیه به ۴۵۰ لیتر بر ثانیه تبدیل شد.

عضو شورای شهر فریدونشهر بیان کرد: از 450 لیتر برثانیه هم ۲۹۰ لیتر به کشاورزان که خسارت دیده‌اند اختصاص دادند و حدود ۱۶۰ لیتر آب هم مشخص نیست کجا رفته است.

توازیانی تصریح کرد: مسئولان و نمایندگان کشاورز بارها پیگیری کردند ولی متاسفانه آب منطقه‌ای استان اصفهان اصلاً پاسخگو نیست.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: درخواستی که داریم این است که کمیته حقیقت یاب تشکیل شود تا مشخص گردد که کشاورز درست می‌گوید یا آب منطقه‌ای استان؟

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی