نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: رشته‌های مدال‌آور ورزشی در استان بوشهر نیاز به توجه بیشتر دارد
شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
رمضانی

رمضانی با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت زیادی در پرورش استعدادهای ورزشی دارد گفت: توجه به قابلیت‌های ورزش‌های پرمدال شنا و قایقرانی در استان بوشهر می‌تواند باعث افتخار آفرینی برای کشور در عرصه‌های جهانی شود.

حسن رمضانی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به نشست مشترک اعضای شورای عالی استان‌ها با رئیس کمیته ملی المپیک و دیدار از آکادمی ملی المپیک گفت: ارتقاء و توسعه ورزش قهرمانی کشور و همچینن شناسایی و رشد استعدادهای ورزشی و جلوگیری از تبعیض در ورزش از جمله رسالت‌های کمیته ملی المپیک است.

وی افزود: رسالت شورای عالی استان‌ها مطابق آنچه در قانون اساسی برای آن در نظر گرفته شده دارای وجوه اشتراکی با کمیته ملی المپیک است، شناسایی و احصاء پتانسیل‌های استان‌ها و جلوگیری از رفع تبعیض در کشور از مهمترین وظایف آن است.

رمضانی تصریح کرد: مشکلات فراوان زیربنایی استان بوشهر باعث شده تا همیشه از مشکلاتی نظیر آب، راه، درمان و اشتغال صحبت کنیم و همین امر باعث مغفول ماندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استان بوشهر در بعد ورزش شده است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در کشور توزیع فضا و امکانات ورزشی به شکل عادلانه‌ای صورت نگرفته است، اظهار کرد: استان بوشهر ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارد و یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های سرمایه گذاری در ورزش‌های قهرمانی، ژن ورزشکاران در آن رشته است.

وی افزود: بوشهر استانی است که نماد آن رئیس علی دلواری است و از کودکی در ذهن ما تفنگ و اسب و دریا نقش بسته  و رشادت‌هایی که برای پاسداری از این میهن و برافراشتن کشور عزیزمان ایران داشته است.

رمضانی بیان داشت: استان بوشهر با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و با دارا بودن ۶۰ هزار دریانورد و ۱۲ هزار صیاد، استعدادهای نابی در حوزه ورزش‌های آبی و دریایی دارد و این ژن در میان ورزشکاران بوشهر بسیار پررنگ است و اعتماد به توانمندی و استعدادهای کم‌نظیر این استان موجب افتخار آفرینی برای کشورمان در عرصه‌های جهانی خواهد شد. اما متاسفانه این استان فاقد حداقل امکانات در این ورزش‌هاست.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه کمیته ملی المپیک در رشته‌هایی که دارای مدال پرتعداد هستند قطعا هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی خاصی دارد؛ اظهار داشت: قایقرانی و شنا در کنار دو‌میدانی، تیراندازی، ژیمناستیک و کشتی از جمله ورزش‌هایی است که در المپیک و بازی‌های آسیایی دارای بیشترین مدال در میان سایر رشته‌ها هستند.

وی افزود: حضور ۸۰۰ قایقران و ۱۳ ملی پوش دراین حوزه گوشه ای از ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در ورزش‌های آبی است.

رمضانی اظهار کرد: پیشنهاد ما حمایت از استان بوشهر برای میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی در رشته‌های آبی و دریایی است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: سفر اعضای کمیته ملی المپیک به استان بوشهر و امضای تفاهمنامه با شرکت‌های نفت و گاز پتروشیمی مستقر در استان بوشهر برای حمایت از ورزش‌های قهرمانی در این استان ضروری است و کمیته ملی المپیک با حضور در استان بوشهر و برقراری تعامل بیشتر با هیئت‌های ورزش‌های قهرمانی می‌تواند به این هیئت‌ها کمک کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی