نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها: سدهای کوثر و چم‌شیر، نفع چندانی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد ندارند
دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
عاملی مقدم

عاملی مقدم گفت: سدهای کوثر و چم‌شیر در خروجی استان قرار گرفته و چندان نفعی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد ندارند.

حبیب‌الله عاملی مقدم نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وجود دو دو سد کوثر و چم‌شیر در این استان گفت: سدهای کوثر و چم‌شیر در خروجی استان قرار گرفته و چندان نفعی برای مردم کهگیلویه و بویر احمد ندارند.

وی افزود: در واقع این دو سد برای آب شرب و کشاورزی استان‌های دیگر مفید هستند و این را هم تأکید کنم که ما ناراحت نیستیم که هموطنان دیگر ما از آن استفاده کنند چرا که همه متعلق به یک آب و خاک هستیم.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اما باید توجه کنیم که در بالا سد هم بسیاری از زمین‌ها زیر سد رفته و عملاً کشاورزی و دامداری مردم را دچار مشکل کرده است. دامداری که عمده شغل مردم استان است دچار معضل جدی شده و زمین‌هایی هم که در اطراف سد هستند، اجازه برداشت آب از پشت سد را ندارند.

عاملی مقدم با بیان اینکه در حق مردم منطقه و استان کهگیلویه و بویراحمد ظلم شده است، خاطرنشان کرد: زمین‌های بسیار مرغوب که قابل کشاورزی هستند، در منطقه و استان فراوان است اما تشنه آب هستند و خواهش بنده از مسئولان وزارت نیرو این است که نه فقط در استان ما بلکه در همه ایران تدبیری اندیشیده شود تا مردم و کشاورزان و دامداران، متضرر نشوند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی