نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها: سهم خراسان شمالی از اعتبارات منابع ملی بسیار پایین است
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
مغروری

مغروری با بیان اینکه استان خراسان شمالی ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف اقتصادی دارد گفت: متاسفانه سهم این استان از اعتبارات ملی بسیار اندک است.

یوسف مغروری نماینده استان خراسان شمالی و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها؛ با بیان اینکه سهم این استان از منابع ملی تنها یک درصد است گفت: در این خصوص نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند پروژه‌های ملی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعریف شود تا بشود منابع ملی بیشتری جذب کرد.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها افزود: سهم خراسان شمالی از بودجه و اعتبارات ملی در قیاس با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و نقش آفرینی این استان در بخش‌های مختلف بسیار ناچیز و نگران‌کننده است.

عضو کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها با اشاره به کند بودن روند توسعه و پیشرفت استان به‌ویژه مرکز خراسان شمالی، افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی و در کل استان پایین بودن اعتبارات این استان و کند بودن فرآیند پروژه‌های نیمه تمام و در حال ساخت استان است که نیازمند اعتبارات و توجه بیشتر از سوی دولت، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت افزایش سهم خراسان شمالی و توزیع عادلانه اعتبارات با توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های مختلف ملی اشاره و تصریح کرد: از شایستگی این استان در تولیدات مختلف محصولات کشاورزی، باغی، دام و طیور، صنعت و معدن، جذب گردشگر و تردد قریب به 20 میلیون زائر در سال همواره ذکر می‌شود اما در همین بخش‌های مهم و استراتژیک هم دچار مشکل هستیم و کشاورزان، تولید کنندگان و کار آفرینان استان گله‌مند هستند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی