نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: برخی از متقاضیان وام ازدواج و فرزندآوری در زنجان امتیاز خود را می‌فروشند
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
اصانلو

 نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها گفت: سختی‌های دریافت وام موجب شده است که افراد بدون آگاهی، امتیاز وام خود را با مبلغ اندکی به دیگری بفروشند و این خود مشکلات حقوقی و مالی بزرگ‌تری به وجود می‌آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، مجید اصانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان‌گیر جوانان و برخی از خانواده‌ها شده است، بحث وام ازدواج و فرزندآوری است.

وی با اشاره به اینکه قوانین مربوط به حوزه جوانان شامل همه ارگان‌ها بوده و بر همه وظیفه است که آن را اجرا کنند، اضافه کرد: با این حال برخی از بانک‌ها زیربار پرداخت تسهیلات تکلیفی به ویژه اعطای وام فرزندآوری نرفته و به دلایل مختلف در پرداخت آن بهانه‌تراشی می‌کنند.

اصانلو با بیان اینکه طولانی شدن روند پرداخت تسهیلات و گاها عدم پرداخت آن جنبه تشویقی بودن تسهیلات را از بین می‌برد، اضافه کرد: از مسئولان متولی امر به ویژه رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد درخواست داریم که نظارت بیشتری بر امور بانکی در این حوزه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از مخالفت و بهانه تراشی بانک‌ها برای پرداخت این وام‌ها، کم سود بودن آن برای بانک است، اضافه کرد: متاسفانه این نگاه سود محور بانک‌ها سبب شده است سیاست‌های کلان نظام در حوزه جوانی جمعیت به درستی اجرا نشود و این در صورتی است که بودجه جداگانه‌ای برای این مسئله در نظر گرفته‌ می‌شود.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها گفت: گاها پرداخت این وام‌ها با مافیا ممکن است و برای دریافت این وام باید روابط و ضوابطی حاکم باشد.

اصانلو افزود: امروزه رشد فزاینده تورم روز به روز هزینه‌های زندگی و خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مردم برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود مجبور به دریافت وام هستند، این در حالی است که بانک‌های استان زنجان پرداخت وام‌های خرد را متوقف کرده و بانک مرکزی و دولت را مقصر این تصمیم نشان‌ می‌دهند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با این شرایط مردم خواهان شفاف‌سازی عدم پرداخت یا دلایل توقف پرداخت وام‌ها هستند.


پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی