نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: قطع برق چاه‌های کشاورزی، آسیب زیادی به کشاورزان خراسان رضوی وارد کرده است
دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
احمدی زاده

احمدی زاده با اشاره به قطع برق چاه‌های کشاورزی گفت: این مسئله در آستانه برداشت محصول سبب می‌شود کشاورزان آسیب زیادی ببینند.

احمد احمدی زاده نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به حضور وزیر نیرو در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: وزیر نیرو یکی از وزرای پرتلاش دولت است و تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از قطعی برق کرده است.

وی افزود: با وجود این به عنوان نماینده مردم باید این مسئله را یادآور شوم که کشاورزان و صاحبان صنایع از قطعی برق آسیب زیادی‌ می‌بینند و این مشکلات اگر به درستی مدیریت نشوند. گرفتار مشکلات بزرگتری از جمله بیکاری، کاهش محصولات کشاورزی و مقروض شدن کشاورزان‌ می‌شویم.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: متاسفانه در آستانه برداشت محصولات قرار داریم و قطعی مکرر برق سبب‌ می‌شود کشاورزان نتوانند به اندازه از چاه‌ها آب برداشت کرده و نیاز محصول را تامین کنند و این مسئله به محصولات آسیب‌ می‌زند. در آستانه برداشت محصول ساعت‌ها تعیین کننده هستند و نمی‌توان به راحتی از کنار آن‌ها گذشت.

احمدی زاده با بیان اینکه وضعیت باید طوری مدیریت شود که قطعی برق در کشور نداشته باشیم، ادامه داد: در صورت بحران و نیاز به قطع برق پیشنهاد ما این است که به‌جای قطع برق صنایع حساس و چاه‌های کشاورزی، برای مدیریت انرژی مصرف خانه‌ها و سازمان‌هایی که از اهمیت و حساسیت کمتری برخوردار هستند قطع شود. چراکه این قطعی برق برای کشاورزان زیان‌های فراوانی دارد.

وی اظهار کرد: پیشنهاد من برای شوراها به ویژه شورای عالی استان‌ها نیز این است که با شناخت دقیق مشکل به دنبال پیشنهاد و تصویب طرح‌ها و لوایحی باشند که کشور را به سمت آمایش سرزمین هدایت کند و کشاورزی به صورت اصولی با کمترین مصرف آب و سازگار با محیط زیر مناطق باشد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی