نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: هزینه برق شهرستان قصرقند با دمای بالای 50 درجه باید با تعرفه گرمسیری قیمت گذاری شود
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
عزیزی

عزیزی با بیان اینکه تعرفه مصرف برق در شهرستان قصر قند عادی است گفت: این شهرستان با دمای بالای 60 درجه باید با تعرفه برق گرمسیری قیمت گذاری شود.

محمد کریم عزیزی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به حضور وزیر نیرو در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، گفت: امیدواریم حضور وزیر نیرو در جمع اعضای شورای عالی استان‌ها مثمر ثمر باشد و توانسته باشیم بخشی از مشکلات را به ایشان منتقل کنیم.

وی افزود: مسئله اصلی استان سیستان و بلوچستان در کنار سایر مشکلات، بحث کمبود آب است. این مشکلی نیست که کسی از آن بی‌خبر باشد. با این حال این مسئله را به وزیر نیرو منتقل کردیم به امید اینکه بتوانیم با کمک این وزارتخانه بخشی از مشکل را حل کنیم.

عزیزی افزود: شهرستان قصرقند در جنوب استان سیستان و بلوچستان یکی از کم برخوردارترین شهرستان‌های کشور است. در سال‌های اخیر پروژه‌های خوبی برای ایجاد دسترسی مردم به آب آشامیدنی سالم و پایدار تهیه و تعریف شده اما متاسفانه به دلیل تخصیص نیافتن بودجه تاکنون اقدامی برای اجرای این پروژه‌ها صورت نگرفته است.

وی افزود: پروژه مجتمع آبرسانی روستایی حمیری، شامل 23 روستا و جمعیتی بالغ بر 25 هزار نفر یکی از این پروژه‌هاست که آغاز شده و تنها خط انتقال آب کار شده است و نیاز به احداث مخازن، شبکه‌های داخلی و حفر چاه برای بهره برداری و دسترسی روستاهای در مسیر به آب دارد. متاسفانه این پروژه نیز به دلیل نبود اعتبار لازم رها شده است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: مشکل دیگر تعرفه برق این شهرستان است. شهرستان قصرقند با وجود دمای بالای 50 درجه از تعرفه مناطق گرمسیری ندارد و هزینه‌های سرسام آور برق امان مردم را بریده است.

وی افزود: این شهرستان حتی در زمستان یعنی در ماه‌های دی، بهمن و اسفند نیز گرم است و باید با تعرفه گرمسیری محاسبه شود. پیشنهاد ما این است که فصل زمستان در شهرستان قصرقند مشمول تعرفه گرمسیر 3 شود.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی