نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها: آیین‌نامه حد بستر رودخانه‌ها در شمال کشور بازنگری شود/ اعتبارات سد پل‌رود رودسر و تصفیه‌خانه طولی‌لات‌ افزایش یابد
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
جعفر قاسمی

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها گفت: در سراسر ایران، قانون تعیین حد بستر رودخانه یکسان است اما این آیین‌نامه باید در شمال کشور بازنگری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، جعفر قاسمی جیردهی‌ در نطق پیش از دستور خود در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان ها که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات استان‌های شمالی، حد بستر حرایم رودخانه‌ها است.

وی افزود: قبل از سال ۱۳۹۸ شهرداری و دهیاری بر اساس استعلام آب منطقه‌ای به مردم پروانه ساخت داده‌اند اما بعد از این سال حد بستر رودخانه‌ها را دو تا سه برابر کرده‌اند و زندگی مردم دچار مشکل شده است.

نماینده استان گیلان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: قانون مناطق کویری در استان‌های ساحلی در حال اجرا است در حالی که در استان‌های شمالی هر ۳۰۰ متر یک رودخانه‌ و در مناطق کویری هر ۵ کیلومتر یک رودخانه است.

قاسمی اظهار داشت: در سراسر ایران، قانون توزیع عادلانه آب و تعیین حد بستر رودخانه‌ها، یکسان تعریف شده است به همین دلیل اراضی بسیاری در حرایم مجاری آبی غیر قابل بهره‌برداری خواهد شد و لازم است آیین نامه تعیین حد بستر در شمال کشور بازنگری شود.

وی با اشاره به سد پل‌رود رودسر، بیان داشت: از زمان دولت سازندگی استارت آن زده شده و تا قبل دولت سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با کار جهادی وزارت نیرو در این دوره به ۶۰ درصد رسیده است اما باز نیاز به اعتبار و مساعدت بیشتر دارد.

وی در پایان گفت: تصفیه خانه طولی لات آب شرب دو شهرستان رودسر و املش را تأمین می‌کند اما از دولت هفتم تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از وزیر محترم نیرو درخواست دارم اعتبار مناسبی به این پروژه تعلق گیرد تا به بهره‌برداری برسد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی