در جلسه مشترک رئیس شورای عالی استان‌ها با رئیس دیوان محاسبات کشور صورت گرفت: دستور رئیس دیوان محاسبات کشور برای تسهیل شرایط پرداخت اعتبارات ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار
سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
سروری و دستغیب

جلسه مشترک پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها با سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور با حضور احمد صادقی رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها و برخی از معاونین این شورا، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، جلسه مشترک پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها با سید احمدرضا دستغیب رئیس دیوان محاسبات کشور با حضور احمد صادقی رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها و برخی از معاونین این شورا، برگزار شد.


در ابتدای این نشست که در راستای پیگیری اعتبارات آموزشی موضوع ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سایر مسائل مربوط به شوراها برگزار شد، سروری با اشاره به جایگاه شوراها اظهار داشت: در قانون اساسی و رویکردها و نظرات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر جایگاه والای شوراها و بهره‌گیری از ظرفیت این نهاد مردمی تأکید شده است.


رئیس شورای عالی استان‌ها بر ضرورت آموزش برای شوراها در سه مقطع قبل ثبت‌نام، از زمان انتخاب تا شروع به کار و حین خدمت، تأکید کرد و گفت: بخش عمده‌ای از تخلفات شوراها ناخواسته و مربوط به عدم آشنایی با قوانین است و اگر بتوانیم آموزش را به سرانجام مطلوبی برسانیم، بخش بسیاری از تخلفات کاهش پیدا خواهد کرد.


در این جلسه سروری با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ابهاماتی که از سوی دیوان محاسبات در این زمینه مطرح شده است، پرداخت و خواستار رفع ابهامات موجود از سوی دیوان محاسبات کشور شد.


در ادامه رئیس دیوان محاسبات کشور با تأکید بر امر آموزش در تمامی دستگاه‌ها به ویژه شوراها، از اهتمام شورای عالی استان‌ها در پیشبرد برنامه‌های آموزشی قدردانی کرد و دستور عاجل در جهت رفع ابهامات موجود و تسهیل شرایط پرداخت اعتبارات ماده ۱۵ قانون درآمدهای پایدار صادر کرد و از آمادگی دیوان محاسبات کشور برای تعاملات آموزشی با شورای عالی استان‌ها خبر داد.


پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی