نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد: اداره تعاون علیه تعاونی / تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان خدابنده گرفتار حاشیه شده است
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
اصانلو

اصانلو با بیان اینکه تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان خدابنده با مشارکت بیش از یک هزار معلم با خرید یک قطعه زمین برای ساخت مسکن اقدام کرده است گفت: متاسفانه به دلیل حواشی رخ داده و فشارهای بیرونی، فعالیت ساخت مسکن به تعویق افتاده است که سبب زیان فرهنگیان می‌شود.

مجید اصانلو نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه تعاون و همکاری به عنوان یکی از آموزه‌های دین مبین اسلام مورد تاکید قرآن و ائمه اطهار است و زمانی که این امر به دست قشر شریف و عزتمند فرهنگیان صورت بگیرد خیر دوچندان خواهد داشت.

وی گفت: شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خدابنده که با همکاری و هم افزایی فرهنگیان شهرستان خدابنده تشکیل شده در سال‌های گذشته کارنامه قابل قبولی در تامین زمین و مسکن برای فرهنگیان داشته و توانسته بخشی از نیازهای این قشر ارزشمند جامعه را برطرف کند.

وی افزود: ظرف ۵ سال گذشته این شرکت اقدام به خرید یک زمین به مساحت 33 هکتار در محدوده خدماتی شهر ابهر نموده و با جلب مشارکت بیش از هزار نفر از معلمین، توانسته یکی از بزرگترین پروژه‌های تعاونی استان زنجان را کلید بزند که در صورت انجام کارهای اداری و تحویل این زمین‌ها به معلمین، ارزش افزوده صدها میلیارد تومانی نصیب سرمایه‌گذاران این شرکت خواهد شد.

اصانلو ادامه داد: متاسفانه در مسیر طی مراحل اداری مربوط به تفکیک زمین‌ها، صدور اسناد و ... مسائلی پیش آمده که باعث کندی فعالیت شرکت و موجب رنجش خاطر فرهنگیان عزیز شده است.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: برخی از مسائل به وجود آمده درباره فعالیت این شرکت بیشتر مانع تراشی، شایعه سازی و تسویه حساب‌های شخصی بوده تا مسائل قانونی و قابل اعتنا و ثبت برخی شکایات توسط افراد خارج از شرکت موجب صرف زمان و انرژی شرکت برای دفاع از مباحث غیر ضروری شده و مسئله اصلی که طی مراحل اداری و تحویل زمین‌های معلمان عزیز است به حاشیه رانده شود.

وی اضافه کرد: مسئله قابل تامل در این بین نقش ادارات تعاون شهرستان و استان است که به جای ایفای نقش حمایتی و تقویت امر تعاون، خود تبدیل به یکی از موانع شده‌اند و با صدور نامه‌ها و انجام برخی اقدامات بر پیچیدگی موضوع افزوده و شرایط را دشوارتر کرده‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به تاکید اداره تعاون بر انجام انتخابات هیئت مدیره شرکت تعاونی علیرغم خواسته اعضای شرکت و بررسی و تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مذکور اشاره نمود که پس از برگزاری انتخابات و حضور اعضای شرکت در انتخابات، اداره تعاون از ثبت و تایید نتیجه انتخابات خودداری نموده و مدعی عدم صلاحیت برخی از داوطلبان است. در حالی که خود قبل از انتخابات صلاحیت ایشان را تایید و طبق نامه‌ای ابلاغ نموده است.

اصانلو اظهار کرد: اقداماتی از این دست نه تنها کمکی به حل مشکل نمی‌کند. بلکه سبب تشدید مسائل شده و منجر به اتلاف زمان و تحمیل هزینه به سرمایه گذاران شرکت خواهد شد. بسیاری از معلمین که در این پروژه مشارکت کرده‌اند تمام سرمایه خود را پای کار آوردند و مانع تراشی و اتلاف وقت موجب خسارت ایشان شده و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و حقوق دریافتی معلمین، تحمیل خسارت به ایشان دور از انصاف است.

عضو شورای شهرستان خدابنده تصریح کرد: حقیر طی نامه شماره 1402/1407مورخه 1402/09/01درخواست اختصاص وقت جهت دیدار با وزیر یا معاونان وی را داشتم که هنوز پاسخی دریافت نشده با توجه اینکه پروژه مذکور از بزرگترین فعالیت‌های تعاونی استان بوده و سرمایه بیش از هزار نفر معلم درگیر آن است، از وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی تقاضا داریم به این موضوع ورود کرده و مانع از اجحاف در حق فرهنگیان عزیز شوند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی