نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها مطرح کرد: توسعه کشت گلخانه ای؛ راهکاری مناسب جهت تقویت کشاورزی یزد
يکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
جلال انصاری

انصاری گفت: استان یزد ۱۹ درصد سهم تولید محصولات گلخانه‌ای کشور، ۲.۷ درصد از تولیدات دامی و بالغ بر ۱.۲ درصد از تولیدات باغی کشور را به خود اختصاص داده است و حمایت از توسعه کشت گلخانه ای، راهکار مناسبی جهت تقویت کشاورزی در این استان است.

جلال انصاری نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه بخش کشاورزی استان یزد ظرفیت بالایی برای رونق اقتصادی دارد، گفت: نباید به کشاورزی در یزد پشت کرد و آن را نادیده گرفت.

وی افزود: قهر کردن با کشاورزی در استان کویری، بی توجهی به سلامت جسم و روح شهروندان محسوب می‌شود. بخشی از اشتغال را از بین خواهد برد و بسیاری از روستاییان را راهی شهرها می‌کند که تبعات بسیاری به همراه خواهد داشت.

عضو شورای عالی استان ها اظهار داشت: استان یزد ۱۹ درصد سهم تولید محصولات گلخانه‌ای کشور، ۲.۷ درصد از تولیدات دامی و بالغ بر ۱.۲ درصد از تولیدات باغی کشور را به خود اختصاص داده است و حمایت از توسعه کشت گلخانه ای، راهکار مناسبی جهت تقویت کشاورزی در این استان است.

انصاری خاطرنشان کرد: استان یزد از ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات برخوردار است. مهمترین ظرفیت‌های صادراتی استان، محصولات گلخانه‌ای، پسته، انار،روناس، گوشت طیور، شیر خام و تخم مرغ است که ارزش این محصولات صادراتی بالغ بر ۴۳۸ میلیون دلار در سال برآورد شده است. ایجاد و راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی به منظور تسهیل و فراهم سازی زمینه مناسب برای صادرات با اولویت محصولات گلخانه‌ای با مشارکت بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است. 

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های صادراتی بخش کشاورزی استان به رغم محدودیت‌ها و شرایط اقلیمی و آب و هوایی نامساعد بالا است اما مشکلاتی از جمله نبود پایانه صادراتی، فرصت بهره برداری بیشتر صادراتی از این ظرفیت‌ها را از استان سلب کرده است.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در پایان عنوان کرد: جدای از نقش یزد در تأمین ذخیره غذایی در کشور، فضای سبز بخش کشاورزی یزد در کاهش آلایندگی‌های طبیعی مثل ریزگردها و آلاینده‌های غیرطبیعی از جمله آلودگی صنایع بسیار تأثیرگذار است.

 

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی