نماینده گلستان در شورای عالی استان ها: گلستان نیاز به طرح جامع گردشگری دارد
شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
حسینی

حسینی گفت:  نبود طرح جامع گردشگری باعث شده تا ساماندهی این حوزه نافرجام بماند. همچنین نبود الگو و سیاست گذاری مناسب برای جذب گردشگر و  فقدان برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های لازم از عامل رونق نیافتن صنعت گردشگری در استان است.

سید علی اکبر حسینی نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: با وجود تنوع جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گلستان، هنوز این استان در حوزه ماندگاری مسافر و تبدیل از مسیر گردشگری به مقصد نتوانسته موفق ظاهر شود.

وی افزود: نبود طرح جامع گردشگری باعث شده تا ساماندهی این حوزه نافرجام بماند. همچنین نبود الگو و سیاست گذاری مناسب برای جذب گردشگر و  فقدان برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های لازم از عامل رونق نیافتن صنعت گردشگری در استان است.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: تراکم خدمات اقامتی در شهر گرگان زیاد است اما در غرب استان به هیچ عنوان سازوکاری برای این موضوع دیده نشده و شرق گلستان هم بسیار محدود از این خدمات برخوردار است.

حسینی در پایان اظهار داشت: گردشگری برای توسعه استان ضروری است چون منجر به ایجاد اشتغال و گسترش کسب و کارهای خُرد و کلان می‌شود. متأسفانه به صورت کلی برنامه مشخصی برای گردشگری وجود ندارد و با شعار استان مبنی بر «گلستان مقصد گردشگری» فاصله بسیار زیادی داریم.


پایان پیام/

 

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی