نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها: نقش مردم استان سمنان در پیروزی عملیات مرصاد پررنگ بود
چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
حصیرباف

کوروش حصیرباف با خاطر نشان کردن نقش غرور آفرین و دلاورانه مردم شریف استان سمنان در عملیات مرصاد، این روز را گرامی داشت.

کورش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به سالرزو عملیات مرصاد گفت: تقدیم 67 شهید و 228 مجروح نشان از این دارد که رزمندگان تیپ قائم آل محمد (عج) استان سمنان چه نقش کلیدی و مهمی در شکست منافقان در پنجم مرداد ماه سال 1367 عملیات مرصاد داشتند.

حصیرباف گفت: پنجم مرداد ماه هر سال یادآور شهادت فرزندان ایران اسلامی که برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور با شکوه‌ترین صحنه حماسه و ایثار را در تنگه مرصاد خلق کرده‌اند و برای چندمین بار حقانیت و قدرت نظام جمهوری اسلامی را نزد جهانیان بر نمایش گذاشتند. رشادت دلیر مردانی که در آخرین برگ زرین دفاع جانانه ملت قهرمان ایران در نبرد و مقابله با اقدام ننگین و خیانت بار منافقین و ستون پنجم (ان ربک لبرلمرصاد) را تفسیر کردند .

وی در ادامه گفت: مقام معظم رهبری در جریان سفر به استان سمنان در آبان ماه سال 1385 در جمع ایثارگران فرمودند: «تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد نقش مهمی را ایفا کرد. شنیدم نقش تیپ قائم (عج) در عملیات مرصاد آن‌چنان بود؛ که اگر نبود؛ دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید. آن‌که ایستاد؛ تیپ قائم (عج) بود. این‌ها در تاریخ می‌ماند.»

نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در شورای عالی استان‌ها گفت: ضمن ادای احترام و تکریم شهدای عزیز و گرانقدر هشت سال دفاع مقدس سالروز این عملیات را به ملت غیور ایران و مردم شریف استان سمنان اسلامی تبریک و این روز را گرامی می‌داریم.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی