نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها: خراسان شمالی از ضعف زیرساخت‌های اساسی رنج می‌برد / خشکسالی سبب افزایش بیکاری شده است
سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
کریمی

کریمی با اشاره به مشکلات استان خراسان شمالی گفت: این استان از بدو تاسیس تاکنون با مشکلات جدی روبه‌رو بوده است و اکنون نیز با افزایش خشکسالی مردم روزبه‌روز فقیرتر و بیکارتر می‌شوند.

اسماعیل کریمی نماینده استان خراسان شمالی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه استان خراسان شمالی از زمان تاسیس با مشکلاتی جدی مواجه است گفت: کمبود آب یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی استان خراسان شمالی است و از گذشته دور این مشکل وجود داشته است. این استان در منطقه‌ای خشک و نیمه خشک و با بارندگی کمتر از متوسط ​​قرار دارد. این مشکل به ویژه برای کشاورزی و دامداری بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کاهش بارندگی و مدیریت غلط آب به ویژه در حوزه کشاورزی مشکلات زیادی برای مردم استان فراهم آورده است به خصوص اینکه شغل بیشتر مردم این استان کشاورزی است و از آنجایی که صنعت در این استان توسعه نیافته است، خشکسالی و کم آبی سبب افزایش بیکاری می‌شود.

کریمی ادامه داد: از این رو بیکاری در این استان یک مشکل جدی است که به دلیل عدم توسعه صنعتی و کشاورزی و نبود اشتغال‌زایی در شهرها و روستاها ایجاد شده است و روز به روز با افزایش خشکسالی بیشتر می‌شود.

نماینده استان خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین کمبود تسهیلات و منابع مالی نیز از دیگر مشکلات استان است. چرا که این مشکل باعث محدودیت در توسعه اقتصادی و اجتماعی و همچنین ایجاد شرایط نامساعد برای جذب سرمایه‌گذاری است و از سوی دیگر شرایط را برای توسعه کسب و کارهای خرد و خصوصی سخت تر کرده است.

وی بیان کرد: مجموع این مشکلات سبب افزایش فقر و تنگدستی مردم شده است و به ویژه در روستاها و بخش‌های دورافتاده و کوهستانی این استان مردم با مشکلات تامین معیشت مورد نیاز خود مواجه هستند.

عضو شورای شهر آشخانه بیان کرد: تازه تاسیس بودن این استان و برخورداری کم از بودجه کشوری سبب شده است زیرساخت ها به ویژه در حوزه راه و بهداشت توسعه کمتری پیدا کند. بنابراین کمبود خدمات بهداشتی در برخی مناطق این یک مشکل جدی است و برخی از مردم به بیماری‌های قابل پیشگیری مبتلا شوند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی