نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: مسیر تردد زائران اربعین در استان ایلام همچنان با مشکلات جدی مواجه است
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
بیگی

بیگی با بیان اینکه مسافرت زائرین با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی آغاز می‌شود گفت: مسیر تردد زائران حسینی همچنان با مشکلات جدی مواجه است و در این سال‌‌‌‌ها اقدامات جدی برای بهبود وضعیت انجام نشده است.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام در شورای عالی استاند‌‌‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به آغاز ماه محرم و فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: با فرا رسیدن ایام محرم سیل سفر زائران به سمت شهرهای مذهبی عراق آغاز می‌شود.

وی افزود: در طول این سفرها که هر ساله در ایام محرم و اربعین انجام‌‌‌‌ می‌شود هزاران نفر از سراسر ایران به قصد زیارت قبور متبرک ائمه از مرزهای غربی ایران وارد عراق‌‌‌‌ می‌شوند که بخش بزرگی از این زائرین، مسیر ایلام – ملکشاهی را انتخاب‌‌‌‌ می‌کنند.

بیگی اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه این مراسم سال‌‌‌‌هاست که برگزار‌‌‌‌ می‌شود؛ همچنان درگیر مشکلات زیرساختی است. گویی در دولت‌ها اراده جدی برای رفع این مشکلات وجود ندارد.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌‌‌‌ها تصریح کرد: ضعف زیرساخت‌‌‌‌ها از جمله راه‌‌‌‌های ارتباطی یکی از اصلی‌ترین مشکلات این حوزه است. به‌صورتی که با گذشت چند دهه همچنان شاهد راه‌‌‌‌های بی‌کیفیت و پرخطر برای مسافرت هستیم و تصادفات زیادی در این راه‌‌‌‌های غیراستاندارد رخ‌‌‌‌ می‌دهد.

عضو شورای شهرستان ملکشاهی گفت: این شهرستان مسیر اصلی ورود به خاک عراق است و در زمینه راه‌‌‌‌های ارتباطی و کمبود امکانات ضعف‌‌‌‌های زیادی دارد. بارها نیز درخواست بودجه و بازسازی انجام شده است اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وی بیان کرد: متاسفانه استان ایلام نماینده محور است و نهادها و سازمان‌‌‌‌ها تابع تصمیمات نمایندگان هستند و بودجه را بر اساس خواست نماینده توزیع‌‌‌‌ می‌کنند. این مسئله سبب شده است که شهرستان ملکشاهی به دلیل نداشتن نماینده در مجلس از بودجه استان نیز به اندازه نیاز خود برخوردار نشود و بیشتر بودجه استان صرف حوزه‌های انتخابیه نمایندگان شود.

بیگی افزود: این نگاه ناعادلانه در استان سبب شده است، زائران حسینی نیز سختی بکشند. در صورتی که ورود این تعداد از مسافر و زائر‌‌‌‌ می‌توانست زمینه ساز توسعه شهرستان ملکشاهی و استان ایلام شود.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌‌‌‌ها در خصوص وضعیت آمد و شد زائران گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی حجم آمد و شد‌‌‌‌ها افزایش‌‌‌‌ می‌یابد و ضروری است دستگاه‌‌‌‌های خدمت‌رسان برای بهبود رفت و آمد زائران در استان ایلام و شهرستان ملکشاهی مستقر شوند و به زائران خدمت رسانی کنند.

وی تصریح کرد: ضمن آرزوی سفری امن برای زائران عزیز توصیه‌‌‌‌ می‌کنم با توجه به گرمای شدید هوا، پیش از سفر تمهیدات لازم را بیندیشند تا خدای ناکرده مشکلاتی پیش نیاد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی