نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: وضعیت گچساران، زیبنده نام دومین شهر نفت‌خیز کشور نیست/ سهم نیروهای بومی پتروشیمی گچساران باید افزایش یابد
چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
عاملی مقدم

عاملی مقدم با بیان اینکه وضعیت گچساران، زیبنده نام دومین شهر نفت‌خیز کشور نیست، گفت: اغلب نیروهای پتروشیمی گچساران غیربومی هستند.

حبیب‌الله عاملی مقدم نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه، گچساران دومین شهر نفت‌خیز ایران است، گفت: اما متأسفانه وضعیت آن زیبنده نام دومین شهر نفت‌خیز کشور نیست.

وی افزود: گچساران محلاتی دارد که به شدت فقیر هستند و نان قرضی می‌گیرند و معضلاتی چون بیکاری جوانان در شهر فراوان است و دلیل آن هم این است که مسئولان حوزه نفت و گاز به تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی خود در این شهر عمل نکرده‌اند.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: گچساران بر خلاف نامی که به عنوان دومین شهر نفت‌خیز کشور، یدک می‌کشد، زیرساخت‌های مناسبی ندارد و کار زیادی برای آن صورت نگرفته است.

عاملی مقدم اظهار داشت: اغلب نیروهای پتروشیمی گچساران، غیر بومی هستند و حتی نیروهای غیر فنی که نیاز به تخصص خاصی هم ندارد، چندان از نیروهای بومی استفاده نمی‌شود و دلیل آن هم این است که مدیران این پتروشیمی غیربومی هستند.

وی در پایان با بیان اینکه این موضوع از سوی نماینده گچساران در مجلس نیز پیگیری می‌شود، گفت: در سفر اخیر ریاست محترم جمهور نیز این موضوعات مطرح شد و امیدواریم با نگاه ویژه دولت، نیرو‌های بیشتری از افراد بومی در پتروشیمی گچساران مشغول به کار شده و مشکلات این شهر در زمینه‌های مختلف، حداقل اندکی مرتفع شود و مردم دیار ما نیز از نعمت خدادادی که در شهرشان است، بهره‌مند شوند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی