نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: برنامه جامع توسعه زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری در دستورکار دولت باشد
سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
عسگری حسنوند

عسگری حسنوند با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری مقصد جذابی برای گردشگران و طبیعت گردان به ویژه در فصل‌های بهار و تابستان است عنوان کرد: دولت باید اقتصاد استان را بر پایه گردشگری بنا نهد و زیرساخت‌های این حوزه را توسعه دهد.

جعفر عسگری حسنوند در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه فصل تابستان زمان خوبی برای سفر به چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان کوهرنگ است گفت: شهرستان کوهرنگ به دلیل قرارگیری در ارتفاع و وضعیت جغرافیایی، آب و هوایی سرد و خنک دارد و از این رو فصل تابستان از آب و هوایی مطلوب برخوردار است.

وی افزود: بنابراین فصل‌های بهار و تابستان به‌عنوان بهترین زمان برای سفر به کوهرنگ است، زیرا در این فصول هوا خنک و مطبوع است و آب‌های رودخانه‌ها بیشترین حجم را دارند. همچنین در فصل بهار، طبیعت کوهرنگ با رنگارنگ شدن گیاهان و شکوفه‌ها بسیار زیباست.

عسگری حسنوند تصریح کرد: همچنین برای افرادی که به منظور تجربه کوهنوردی به کوهرنگ سفر می‌کنند، بهترین زمان برای صعود به قله‌های این منطقه، اوایل تابستان تا اواسط پاییز است که هوای کوهستانی پایدارتر است. همچنین در فصل پاییز، رنگ‌های طبیعت بسیار زیبا و جذاب است.

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در فصل تابستان که بیشتر مناطق ایران گرم و خشک یا گرم و شرجی است و برای سفر مناسب نیست استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند مقصد جذابی برای سفر و گذاردن تعطیلات باشد.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری به عنوان بام ایران معروف است و ظرفیت گردشگری زیادی به ویژه در فصول گرم سال دارد. هرچند در فصل زمستان هم، ظرفیت‌هاو جذابیت‌های خوبی برای ورزش‌های زمستانی وجود دارد.

عسگری ادامه داد: چهار محال و بختیاری دارای ۱۶ قله مرتفع با ارتفاع بیش از ۳۰۰۰ متر، حدود ۳۰۷ هزار هکتار جنگل، 62 غار طبیعی و تعداد زیادی آبشار و تالاب، چشمه و رودخانه از جمله سرچشمه دو رودخانه معروف زاینده رود و کارون است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: همچنین این استان با داشتن 1 درصد از مساحت ایران، از 10 درصد بارندگی‌های کشور برخوردار است و این پرآب بودن ظرفیت‌های ویژه‌ای را در اختیار استان قرار می دهد.

عضو شورای شهرستان کوهرنگ تصریح کرد: در این میان شهرستان کوهرنگ نیز به دلیل برخورداری از چشمه سارهای پرآب و طبیعت چشم نواز مقصد جذابی برای گردشگران و طبیعت گردان است که می‌تواند جزو مقصدهای برتر کشور در حوزه طبیعت گردی به حساب آید.

وی اضافه کرد: متاسفانه با وجود این ظرفیت‌ها زیرساخت‌های گردشگری استان بسیار ضعیف است و سرمایه‌گذاری درستی در این زمینه نشده است. این در صورتی است که در صورت ایجاد زیرساخت مدرن و کافی، این استان می‌تواند یک استان با اقتصاد گردشگری و پاک باشد.

عسگری حسنوند اشاره کرد: همچنین این استان می‌تواند در طول بهار و تابستان و پاییز به کمپ تمرین تیم‌های ورزشی تبدیل شود. هرچند این در صورتی است زیرساخت‌های مناسب ایجاد شود.

 نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها افزود: توسعه زیرساخت‌ها عمدا باید از سوی دولت انجام شود اما می‌توان با مشخص کردن ظرفیت‌های گردشگری می‌توان سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این استان دعوت کرد و بسته‌های تشویقی برای سرمایه گذاران خصوصی در نظر گرفت. از این‌رو از دولت می‌خواهیم برنامه جامع توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی