نمایند استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها: جاده ملکان – میاندواب نیازمند احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای است
دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
نوروززاده

نوروز زاده با بیان اینکه جاده ملکان – میاندواب به عنوان یکی از حادثه خیزترین جاده‌های کشور پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ندارد گفت: درخواست ما این است که برای کاهش خسارات و تلفات انسانی در این جاده هرچه زودتر پایگاه امداد و نجات جاده ای احداث شود.

وحید نوروز زاده نمایند استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه درصد بالايي از مرگ و ميرهاي ناخواسته‌ی امروز ناشی از رانندگي است گفت: این سوانح به عنوان سانحه زيست محيطي به شمار مي‌آيند و سبب به وجود آمدن تلفات جاني و خسارت مالي بسيار زياد و قابل توجهي شده است. به طوری که دومین علت مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شهرستان ملکان، یکی ازشهرستان‌های جنوب غربی استان آذربایجان شرقی در جنوب شرق دریاچه ارومیه و در محل اتصال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی قرار گرفته و در ۱۵۰ کیلومتری جنوب تبریز واقع شده است.

نوروز زاده توضیح داد: شهرستان ملکان قطب تولید انگور در سطح استان آذربایجان شرقی و کشور بوده و به (الهه انگور) و سرزمین خوشه‌های طلایی مشهور است. این شهر یک شهر کشاورزی و صنعتی بوده و کارخانه‌های متعدد سبزه ‌پاک‌کنی و شرکت‌های صادراتی این محصول در آن فعال‌اند و محل اتصال دو استان پر جمعیت و پر تردد از نظر جاده‌ای به حساب می‌آید که روزانه هزاران خودروی سبک و سنگین از این محور در حال تردد هستند.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: یکی از این جاده‌ها، حد فاصل شهرستان‌های ملکان – میاندواب است که متاسفانه تاکنون پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در این محل احداث نگردیده است. این درحالی است که این جاده یکی از جاده‌های حادثه خیز محسوب می‌شود و هر ساله تلفات جانی و مالی بسیاری را از هموطنان عزیزمان در این مسیر شاهد هستیم.

عضو شورای شهر ملکان تصریح کرد: از این رو از جمعیت هلال احمر، به عنوان یکی از نهادهای مسئول و دخیل در امور مربوط به جاده و مسافران آن درخواست داریم با احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای در مسیر شهرستان ملکان به میاندواب زمینه پیشگیری از حوادث ناخوشایند جاده ای برای هموطنان عزیزمان را فراهم آورد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی