نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها: ظرفیت بیمارستان فارابی شهرستان ملکان پاسخگوی نیازهای درمانی مردم نیست
چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
نوروززاده

نوروز زاده با اشاره به مشکلات بهداشتی شهرستان ملکان گفت: زیرساخت‌های بهداشتی این شهرستان متناسب با نیازهای مردم نیست و بیمارستان فارابی نیز نیاز بهداشتی و درمانی مردم را تامین نمی‌کند.

وحید نوروز زاده نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه سلامتی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به بندگانش عطا کرده است، توضیح داد: اصل ۲۹ قانون اساسی، مهم‌ترین اصل حمایتی سلامت در جامعه است که حق برخورداری از خدمات بهداشت و سلامت همگانی، درمانی و مراقبت‌های پزشکی را برای همه قائل می‌شود.

وی افزود: طبق این ماده، قانونی با عنوان «برخورداری از تأمین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بی‌کاری و پیری، ازکارافتادگی، بی‌سرپرستی، در راه ماندگی، حوادث و سوانح نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت‌های پزشکی به صورت بیمه و... حقی همگانی است. دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند.» داریم.

نوروز زاده تصریح کرد: متاسفانه شهرستان ملکان به‌عنوان شهر کمتر برخوردار از این امکانات بهداشتی و درمانی، در حالی است که تنها بیمارستان این شهرستان محل رجوع، بستری و درمان کلیه بیماران اعم از عادی، اورژانسی و … است و متاسفانه از نظر کادر پزشکی و بیمارستانی دچار کمبود می باشد و در غیاب متخصصان مختلف بیشتر با پزشکان عمومی، مردم مورد  معالجه واقع می‌گردند.

نمایند آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: متاسفانه در این بیمارستان یک پزشک عمومی وجود دارد و در خیلی از مواقع ازدحام مریض و مراجعه کننده باعث اتلاف وقت و... می‌گردد و در خیلی از مواقع نیز بدلیل عدم وجود تجهیزات بیمارستانی کافی و پزشکان متخصص، بیماران به بیمارستان‌های شهرستان‌های همجوار اعزام می‌گردند که در آن بیمارستان‌ها هم مورد بی مهری واقع شده و از طرف کادر بیمارستانی ادعا می‌گردد در بیمارستان شهر خودشان بستری گردند تا خاطر آن‌ها مکدر نگردد. لذا رسیدگی و رفع مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان ملکان یکی از مطالبات جدی شهروندان این شهرستان است.

عضو شورای شهر ملکان گفت: از طرف دیگر به واقع باید گفت با توسعه جمعیتی و فیزیکی که ملکان در این سال‌های اخیر داشته و به دلیل مجاورت با شهرستان‌های همجوار، مستحق داشتن یک بیمارستان مجهز و متناسب با ظرفیت شهرستان است. شهرستانی که در زمینه بهداشت و درمان خصوصاً در زمینه بیمارستانی مورد اجحاف مسئولان کشوری و استانی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت با توجه به سند چشم‌انداز و بند دوازدهم سیاست‌های کلی برنامه چهارم توسعه، مکلف است در جهت تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت‌های برابر برای آحاد جامعه تلاش کند.

نوروز زاده افزود: آموزش نکات پیشگیرانه برای حفظ سلامت مردم، مهیاکردن بستر درمان، ارتقای سلامت افراد جامعه، اصلاح ساختار نظام سلامت جامعه، ایجاد یک نظام پاسخ‌گو برای ارائه خدمات سلامت عادلانه برای آحاد جامعه، پوشش فراگیر و الزامی بیمه سلامت، از جمله وظایف وزارت بهداشت است. انتظار می‌رود مسئولان محترم نسبت به حل مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان خصوصا بیمارستان فارابی اهتمام ویژه داشته باشند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی