نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها: کهگیلویه و بویر احمد با وجود ثروت خدادادی بی‌شمار، از محروم‌ترین استان‌های کشور است
دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
عاملی مقدم

عاملی مقدم با اشاره به منابع انرژی فراوان در استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: استان ما دارای منابع انرژی چشمگیری است اما تاکنون از چنگال محرومیت رها نشده است و امیدواریم سفر رئیس جمهور آغاز توسعه این استان باشد.

حبیب الله عاملی مقدم نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه کهگیلویه و بویر احمد، رتبه اول ذخایر گاز و رتبه دوم ذخایر نفت کشور است و با دارا بودن منابع آبی زیاد و جنگل‌های بلوط یکی از زیباترین استان‌های کشور به شمار می‌رود. به صورتی که یاسوج به عنوان مرکز این استان به پایتخت طبیعت ایران معروف است.

 وی افزود: این در حالی است که محرومیت در این استان حرف اول را می‌زند و متاسفانه کهگیلویه و بویر احمد از نظر شاخص محرومیت جزو رتبه‌های اول کشوری است.

عاملی مقدم تصریح کرد: بیکاری، فقر، ضعف زیرساخت‌ها و نبود امکانات در این استان چشمگیر است و قابل چشم پوشی نیست. به این ترتیب این سوال پیش می‌آید که چرا استانی با این مقدار ثروت خدادادی چرا باید در چنین محرومیتی باشد.

نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها با اشاره به ضعف اساسی زیرساخت‌های استان گفت: این استان به ویژه در مسئله راه‌های ارتباطی مشکل جدی دارد. کمبود راه‌های ارتباطی استاندار سبب تصادفات سهمگین و دلخراش می‌شود که جان بسیاری از هموطنانمان را می‌گیرد.

وی افزود: دو روز گذشته در ورودی شهر یاسوج به دلیل استاندارد نبودن جاده‌های و وجود شیب‌های تند حادثه‌ای وحشتناکی اتقاق افتاد و به شکلی که یک کامیون تریلر ترمز برید و حدود ۲۵ خودرو را زیر گرفت و تاکنون 6 کشته و 27 مصدوم داشته است.

عاملی مقدم اضافه کرد: متاسفانه صاحبان تعدادی از این خودروها، افرادی بودند که در کنار جاده اقدام به فروشندگی می‌کردند.

نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: متاسفانه این حادثه هم تا چند روز آینده مانند بسیاری از حوادث دلخراش به فراموشی سپرده می‌شود و تدبیری برای حل مشکل اندیشیده نمی‌شود. در صورتی که اگر در کشورهای توسعه یافته بخشی کوچکی از این اتفاقات رخ می‌داد تا زمان حل مشکل مسئولان از پای نمی‌نشستند.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویر احمد در روزهای آتی گفت: درخواست ما این است که رئیس جمهور محترم پیش از سفر به کهگیلویه و بویر احمد، کارشناسان و خبرگان مورد اعتماد خود را به استان بفرستد تا مشکلات و مسائل استان را استخراج و مطالعه کنند تا بشود راهکاری برای حل این مشکلات پیدا کرد.

عاملی مقدم تصریح کرد: متاسفانه مشکل اصلی ما مدیریت ناکارآمد است و امیدوارم دولت محترم با مدیریت درست منابع و نیروی انسانی بتواند نهضت توسعه استان را شروع کند و این سفر آغاز توسعه استان محروم ما باشد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی