نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: وزارت نیرو به دغدغه پسته کاران زرندی در خصوص خاموشی چاه های کشاورزی توجه کند
يکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
پوربلوچی

پوربلوچی گفت: با تصمیم وزارت نیرو برق چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ خاموش می‌شود که این موضوع باعث ایجاد خسارت و ضرر به کشاورزان و به ویژه پسته کاران می شود و باید به گونه‌ای مدیریت شود که بر بخش کشاورزی خسارت کمتری وارد شود و بر تولید و اشتغال تأثیر سویی نداشته باشد.

غلامرضا پوربلوچی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به خاموشی برق چاه‌های کشاورزی در این استان به ویژه شهرستان زرند، گفت: با تصمیم وزارت نیرو برق چاه‌های کشاورزی از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۸ خاموش می‌شود که این موضوع با اعتراض شدید باغداران و کشاورزان عزیز روبه‌رو شده است.

وی افزود: این تصمیم وزارت نیرو باعث ضرر و زیان به کشاورزان منطقه به ویژه پسته کاران می‌شود و به نظر می‌رسد در اجرای این طرح، کار کارشناسی در خصوص محصول پسته صورت نگرفته است و با توجه به اینکه در تیرماه پسته به آبیاری مازاد جهت مغزآوری نیاز دارد با خاموشی چاه‌های کشاورزی زمان دور آبیاری بیشتر شده و این موضوع، پسته را دچار پوکی می‌کند.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: با توجه به سرمازدگی پی در پی سال‌های گذشته و ضرر کشاورزان به این دلیل، با اقدام اخیر وزارت نیرو نیز محصولی عاید کشاورزان زحمتکش نمی‌شود و از طرفی با خاموش و روشن شدن پمپ‌ها در طول هفته، خساراتی از جمله سوختن الکتروموتور، پمپ شناور چاه آب، ترانس برق و غیره به این عزیزان متحمل می‌شود.

پوربلوچی اظهار داشت: وزارت نیرو در جهت رفع دغدغه پسته‌کاران استان کرمان و شهرستان زرند تدبیری بیندیشد و خاموشی چاه‌های مذکور را به گونه‌ای مدیریت کند که بر بخش کشاورزی خسارت کمتری وارد آید و بر تولید و اشتغال تأثیر سویی نداشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه محصولاتی از جمله پسته و خرما که در استان کرمان تولید می‌شوند، در ردیف بهترین‌های این محصولات در جهان هستند، گفت: این محصولات برای کشور ما ارزآوری دارند و در سال رشد تولید باید مورد حمایت ویژه دولت قرار گرفته و اقدامی انجام نشود که کشاورز خسارت ببیند و محصولش افت پیدا کند.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی