نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها: ترافیک، صنایع آلاینده و معادن شن و ماسه بیشترین نقش را در آلودگی هوای تهران دارند
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
خوارزمشاهی

خوارزمشاهی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران از منابع مختلفی سرچشمه می‌گیرد گفت: دی‌اکسید کربن، ذرات معلق و گردوغباری که از فعالیت خودروها، صنایع آلاینده و معادن شن و ماسه تولید می‌شوند، بیشترین نقش را در آلودگی هوای تهران دارند.

حمزه خوارزمشاهی نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت ایران با جمعیت بالا، رشد شهری نامتناسب، ترافیک سنگین و صنایع فراوان، با مشکلات زیادی در زمینه آلودگی هوا روبه‌رو است. گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مهمترین علت آلودگی هوای تهران، آلودگی هوای خود شهر است که به دلیل عوامل مختلف ایجاد می‌شود.

وی افزود: تعداد بسیار زیادی از خودروهای شخصی و عمومی در خیابان‌ها و معابر تهران حرکت می‌کنند که باعث تولید بسیار زیادی از گازهای خروجی مانند دی‌اکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و سرباره‌های جامد می‌شود.

خوارزمشاهی تصریح کرد: همچنین وجود صنایع و نیروگاه‌های بسیاری در تهران، باعث تولید زیادی از آلاینده‌های هوا مانند گازهای گلخانه‌ای، سرباره‌های جامد و دی‌اکسید گوگرد می‌شود.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: فعالیت‌های ساختمانی از دیگر دلایل آلودگی تهران است. رشد شهری و ساخت و ساز بیش از حد در تهران، باعث ایجاد گردوغبار و آلاینده‌های هوا مانند مواد ریز و برگ‌های خشک می‌شود.

وی  شرایط آب و هوایی را در آلودگی هوای تهران تاثیرگذار دانست و عنوان کرد: شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند در آلودگی هوای تهران تأثیرگذار باشد، به عنوان مثال در فصل زمستان، بادهای شدید و باران نداشتن می‌تواند باعث تجمع آلاینده‌های هوا در هوا شود. همچنین رخ دادن پدیده وارونگی دما سبب غلظت این آلودگی می‌شود.

خوارزمشاهی تصریح کرد: وجود معادن شن و ماسه در اطراف تهران نیز سبب ورود گرد و غبار به شهر تهران می شود و آلودگی هوای شهر را افزایش می‌دهد.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی