رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها: طرح اصلاح آیین نامه اجرایی ماده 2 قانون حفظ و گسترش فضای سبز تصویب شد
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کمیسیون حقوقی

قریشی با بیان اینکه 3 طرح در دستور کار کمیسیون حقوقی و نظارت بود گفت: طرح اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده 2 قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها تصویب شد.

سیدرضا قریشی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره برگزاری جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: در این نشست 3 طرح در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طرح اصلاح آیین نامه اجرایی ماده 2 قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها اولین طرح مورد بررسی بود که با موافقت اعضا کلیات آن به تصویب رسید.

قریشی افزود: همچنین استفساریه در خصوص ماده 90 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران از سوی کمیسیون رد شد و مقرر گردید طرح اصلاح ماده مذکور در کمیسیون مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: طرح الحاق (1) بند و (3) تبصره به ماده 30 قانون شوراها از سوی کمیسیون نیز به دلیل ایرادات وارده از سوی اعضا رد شد.

عضو شورای شهر اراک توضیح داد: از نظر اعضا این طرح می‌تواند فساد زا باشد و مافیا ایجاد کند. همچنین بیشتر شرکت کنندگان در انتخابات شوراها از تجربه و تخصص کافی برخوردار هستند.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها افزود: در ادامه نیز چارت تشکیلاتی شورای اسلامی شهرهای مشهد و بوشهر مورد بررسی قرار گرفت و با این شرط که آیین نامه تشکیلاتی کارکنان دبیرخانه رعایت شده باشد به تصویب رسید.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی