سخنگوی کمیسیون امور اقتصادی، برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها خبر داد: پیشنهاد تدوین ساختار تشکیلاتی شوراهای شهر و روستا در شورای عالی استان‎ها
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کمیسیون اقتصادی

رحیمی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون امور اقتصادی و برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها گفت: در این جلسه پیشنهاد شد کمیته‌ای مستقل ساختار شوراهای شهر را بر اساس قوانین تدوین کند تا به شوراهای سراسر کشور ابلاغ شود.

محمدکاظم رحیمی سخنگوی کمیسیون امور اقتصادی، برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری جلسه این کمیسیون، گفت: در این جلسه پیشنهادات واصله، در دستور کار شانزدهمین جلسه کمیسیون قرار گرفت.


وی افزود: اولین پیشنهاد، بررسی ساختار تشکیلاتی شورای اسلامی شهر مشهد و بوشهر بود. مطابق با آیین نامه داخلی، ساختار تشکیلاتی شوراها باید به تصویب شورای عالی استان‌ها برسد. از این جهت پیشنهادات جدید شورای اسلامی کلانشهر مشهد و شورای شهر بوشهر به رأی گذاشته شد.

سخنگوی کمیسیون امور اقتصادی، برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: پیشنهاد شورای شهر مشهد تأیید و پیشنهاد شورای شهر بوشهر به مدت یکماه استمهال گردید. علاوه بر آن، مصوب گردید تا در کمیته‌ای جداگانه ساختاری دقیق، مبتنی بر ضوابط تدوین و تنظیم گردد و سپس این ضوابط ساختاری به همه شوراهای شهر ارسال گردد تا ساختار تشکیلاتی خود را مبتنی بر این ضوابط تنظیم و جهت تصویب به شورای عالی استان ها ارجاع نمایند.

رحیمی اظهار داشت: در ادامه جلسه، با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها موافقت شد و طرح جهت بررسی نهایی به اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها ارجاع گردید.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی