نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: استانداری سیستان و بلوچستان توجهی به جایگاه شوراها ندارد
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
عزیزی

عزیزی با اشاره به مشکلات عمده شوراها در استان سیستان و بلوچستان گفت: مهم ترین مشکل شوراهای استان بی‌توجهی ادارات دولتی به‌ویژه استانداری به جایگاه شورایی است.

محمد کریم عزیزی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مشکلات شوراهای استان سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع نهاد شورایی در کشور با مشکلات جدی روبه‌روست و مهم ترین مشکل این نهاد نیز نرسیدن به جایگاهی است که قانون تعیین کرده است.

وی افزود: شوراهای استان سیستان و بلوچستان نیز به تبعیت از شوراهای سراسر کشور با مشکلات جدی روبه روست.

عزیزی تصریح کرد: شوراهای استان سیستان و بلوچستان به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، معمولاً نمی‌توانند به صورت کافی به نیازهای شهری و روستایی پاسخ دهند.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در برخی شهرهای این استان، کمبود منابع انسانی و کارشناسان متخصص برای تدوین برنامه‌های توسعه و مدیریت شهری و روستایی، وجود دارد. همین مسئله نیز ریشه در کمبود بودجه مورد نیاز دارد.

عضو شورای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شرایط جغرافیایی و آب و هوایی سیستان و بلوچستان از دیگر مشکلات سر راه شوراهاست. بُعد مسافت در استان و نبود راه‌های ارتباطی سریع و جاده‌های درست سبب شده است حضور اعضای شورا در جلسات به سختی انجام شود.

وی بیان کرد: همچنین در برخی مناطق این استان، نبود زیرساخت‌های مورد نیاز مانند جاده‌ها، شبکه‌های آب و فاضلاب و اینترنت باعث مشکلاتی برای شوراهای محلی شده و مانع از توسعه شهری و روستایی می‌شود.

عزیزی ادامه داد: با وجود همه این مشکلات نادیده گرفتن شوراها از سوی ادارات دولتی به ویژه استانداری که نماینده عالی دولت در استان محسوب‌ می‌شود بزرگترین مشکل شوراهای استان است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شوراها منتخبین مردم هستند. به ویژه در استان سیستان و بلوچستان که همچنان روابط عشیره‌ای حکم فرماست افرادی به عنوان شورا و رئیس شورا انتخاب‌ می‌شوند که جایگاه اجتماعی بالایی دارند و کارگشا هستند. به معنی دیگر مردم به آن‌ها اعتقاد و اعتماد دارند و از ایشان پیروی‌ می‌کنند. اما ادارات دولتی به‌ویژه استانداری به بی‌توجهی به این جایگاه در اصل به مردم بی‌توجهی‌ می‌کند.

وی اضافه کرد: به صورتی که رئیس شورای استان نمی‌تواند با استاندار دیدار کند و استاندار نیز باوجود درخواست‌های مکرر وقت نمی‌دهد. در حالی که زمان سخنرانی حرف‌های زیبا‌ می‌زنند و از شورا تعریف‌ می‌کنند اما در عمل به جایگاه شوراها احترام نمی‌گذارند.

عزیزی افزود: زمانی که دولت از ظرفیت بزرگ شورایی چشم پوشی‌ می‌کند مشخص است که کار پیش نمی‌رود. باید این رویه عوض شود. از این رو ما از آقای رئیس جمهور درخواست داریم همانطور که خودشان به جایگاه شورایی اعتقاد دارند از افراد شورا باور به عنوان استاندار استفاده کنند یا حداقل توجه به جایگاه شورایی را در دستورالعمل اجرایی به استانداری‌ها ابلاغ کنند.

پایام پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی