پیام رئیس شورای عالی استان‌ها به مناسبت 14 خرداد؛ سالروز رحلت امام خمینی (ره)
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
سروری

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها در پیامی 14 خرداد سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی

مقام معظم رهبری: «یاد امام(ره) امیدبخش است، این یاد را باید زنده نگاه داشت.»

۱۴خردادماه سال ۱۳۶۸ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، یادآور غمی سنگین، هجرانی حزن انگیز و واقعه ای دردناک است.

خرداد ماه در حافظه تاریخی انقلاب اسلامی و ملت ایران با نام پرفروغ حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب و بنیان­گذار جمهوری اسلامی ایران، پیوند خورده است و چهاردهم و پانزدهم این ماه در هر سال، فرصت شایسته و درخوری برای بازخوانی چرایی نهضت اسلامی و دستاوردها و پیامدهای آن برای ایران مقتدر و بلکه امت اسلامی و آزادیخواهان و حق‌طلبان عالم فراهم می‌سازد.

امام خميني رحمه الله از نظر علم و عمل، درک عميق معرفتي و نيز تقواي عملي و علمي، از بزرگ ترين شخصيت هاي اسلامي به شمار مي آمد و در وارستگي، تهذيب نفس، شجاعت، درک زمان، شناخت جامعه، رأفت با دوستان و شدت با دشمنان بي نظير بود.

سالروز رحلت امام خمینی(ره)، فرصتی مناسب برای تجدید عهد با آرمان‌های بلند الهی و انسانی امام راحل عظیم الشأن و عرض ارادت به پیشگاه آن «عزیزِ سفرکرده» است. اکنون یاد امام(ره)، امیدبخش و چراغ اندیشه و روشِ ایشان روشنگر مسیر و حرکت انقلاب است.

امروز به فضل الهی، انقلاب اسلامی، این یادگار ماندگار امام راحل (ره) با رهبری داهیانه خلف صالحش، حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله العالی) دوران بلوغ خود را سپری کرده و مسیر روشنی را برای آینده‌ای درخشان آماده کرده است که ان‌شاءالله متصل به قیام مهدی موعود (عج) خواهد شد.

از سوی دیگر ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ کشور است که با فرارسیدن آن، خاطره حماسه آفرین این روز تاریخی به ویژه حماسه مردم و جوانان غیور قم و ورامین تجدید می‏ شود.

در واقع 15 خرداد 42، اولین خروش تاریخی و تاریخ ساز مردم مبارز و مسلمانی بود که با رهبری امام راحل در اعتراضی آگاهانه، مخالفت با سیاستها و برخوردهای ظالمانه و جبارانه حکومت شاهنشاهی را پایه‌گذاری کردند و بنیان رژیم پهلوی را که فکر می‌کرد شکست ناپذیر و استوار است، سست کردند.

اینجانب با گرامیداشت یاد و نام امام(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، چهاردهم خرداد، سالروز رحلت امام خمینی(ره) را به همه مردم شریف ایران اسلامی و تمام باورمندان به نظام و رهبری، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از خداوند متعال می‌خواهم که ما را در بازخوانی، شناختن و شناساندن مکتب امام، فکر امام، راه امام و حقیقت امام، موفق بگرداند.

پرویز سروری؛ رئیس شورای عالی استان‌ها

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی