نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها عنوان کرد: ضرورت آبخیزداری و احداث سیل بند در شهرستان خانمیرزا جهت جلوگیری از بحران های احتمالی /وجود 18 مدرسه تخریبی بالای 30 سال در شهرستان
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
باقری

نماینده چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه شهرستان خانمیرزا قطب کشاورزی است، تصریح کرد: آبخیزداری و احداث سیل بند در شهرستان خانمیرزا جهت جلوگیری از بحران های احتمالی ضروری است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها ، محمدیعقوب باقری نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری  در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطر نشان کرد: شورای برنامه ریزی در برخی شهرستان ها تشکیل نشده با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری نیز باید به نسبت سایر استان های کشور رشد داشته باشد انتظار می رود به این موضوع توجه شود.

وی گفت: ازآنجاییکه به‌کارگیری نیروی انسانی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی است لازم به ذکر است نخستین مشکل شهرستان نوپای خانمیرزا مشکل نیروی انسانی است و فرماندار خانمیرزا معاون ندارد و خیلی ادارات ما تحت پوشش شهرستان لردگان اند یا با یک نیرو یا دو نیرو اداره می شوند و اگر رئیس نباشد اداره تعطیل است.

باقری با اشاره به اینکه هیات دولت مصوبه ای در خصوص مجتمع ادارت دارد، افزود: طبق چارت جدید در شهرستان های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت ادارات عمومی و خدمات رسانی زیر مجموعه فرمانداری خواهند شد و تامین نیروی انسانی در ادارات خانمیرزا و تامین زیرساخت های لازم از اولویت های شهرستان خانمیرزا می باشد.

وی گفت: جاده مواصلاتی سه راهی گوشکی به پل قره از معضلات شهرستان خانمیرزاست پیمانکار هنوز تسویه حساب نشده و مسیر بلاتکلیف رها شده و این جاده به قتلگاه استان تبدیل شده درخواست داریم اعتبار ویژه اختصاص تا حداقل فاز اول این محور اجرایی شود.

باقری اتخاذ تمهیدات جهت اختصاص اعتبار ویژه به جاده آلونی ده صحرا جوانمردی، بهسازی و روکش آسفالت سه راهی ارمند به بوگر ، ساماندهی سه راهی مرادان، تخصیص حق آبه کشاورزان خانمیرزا را مطرح کرد. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان خانمیرزا قطب کشاورزی است، تصریح کرد: آبخیزداری و احداث سیل بند در شهرستان خانمیرزا جهت جلوگیری از بحران های احتمالی ضروری است . 

باقری یادآور شد: برای احداث گلخانه ها در شهرستان خانمیرزا 20 میلیارد تومان اعتبار گذاشتند که جوابگوی 330 درخواست احداث گلخانه در شهرستان نیست در صورتی‌که باتوجه به توپوگرافی خاص شهرستان با اختصاص اعتبار، خانمیرزا می تواند به قطب گلخانه کشور تبدیل شود.

وی گفت: در حوزه ورزش چندین زمین با کاربری ورزشی و در محدوده طرح هادی شهر و روستاها داریم که نیاز به تامین اعتبار جهت احداث سالن ها و زمین چمن می باشد ولی متاسفانه از استان‌اقدامی نشده و دوسال است حوزه ورزش و جوانان شهرستان خانمیرزا متولی ندارد.

باقری افزود: 18 مدرسه تخریبی بالای 30 سال در شهرستان خانمیرزا وجود دارد که رد شدن از کنار شان هم خطرناک است لذا انتظار داریم قرارگاه خاتم الانبیا ورود پیدا کند و نوسازی مدارس خانمیرزا را در دستور کار قرار دهد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی