نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها: مشکل آب یزد تنها با مدیریت مصرف مرتفع نمی شود
سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
انصاری

انصاری گفت: میزان سرانه مصرف آب در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر پایین است و این نشان می‌دهد تنها با مدیریت مصرف آب نمی‌توانیم مشکل بزرگ استان را حل کنیم و نیازمند مدریت و برنامه ریزی دقیق تری هستیم.

جلال انصاری نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه بحران آب در یزد مربوط به یکی دو سال اخیر نیست، گفت: این استان سال‌هاست که با مشکل بی‌آبی دست و پنجه نرم می‌کند اما راهکارهای حل این مشکل به دلیل بی‌پولی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: استان یزد همواره از مناطق کویری و خشکسال کشور بوده و به جهت قرار گرفتن این استان جز مناطق کم آب کشور از دیر باز مردم استان یزد الگوی مصرفی صحیحی داشته اند، میزان سرانه مصرف آب در استان یزد نسبت به استان‌های دیگر پایین است و این نشان می‌دهد تنها با مدیریت مصرف آب نمی‌توانیم مشکل بزرگ استان یزد را حل کنیم و نیازمند مدریت و برنامه ریزی دقیق تری هستیم.

انصاری تصریح کرد: یزد در طول قرن‌های متمادی بارها و بارها با بحران آب مواجه شد اما مردم این خطه هر بار به نحوی این موضوع را مدیریت و این مشکل را رفع کردند اما از دو دهه گذشته، بحران یزد به شکلی جدی آغاز شده و به‌رغم تلاش‌های جدی و گاه نیم‌بند مسئولان حل نشد.

انصاری اظهار داشت: آنچه در استان یزد از منابع آب باقی مانده، چاه‌های عمیق و نیمه عمیقی است که شور و لب شور است و به هیچ وجه مناسب شرب نیست و لازم است انتقال آب خلیج‌فارس به‌عنوان آب پایدار و آبی که کمترین معارض را دارد، برای استان اجرایی شود.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در پایان بیان داشت: تمام دستگاهها باید برای عبور از خشکسالی و کمبود آب برنامه واحد استراتژیکی را تهیه و دنبال کنند و از انداختن توپ به زمین یکدیگر و اتلاف زمان خودداری کنند.

 

پایان پیام/

 

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی