نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها: بخش کشاورزی کرمانشاه، نیازمند نگاه حمایتی بیشتری است
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
ملکی

ملکی گفت: استان کرمانشاه با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و ظرفیت خارق‌العاده‌ در حوزه کشاورزی، نیازمند نگاه حمایتی و رسیدگی بیشتر است. همچنین با وجود داشتن چنین ظرفیت‌های با ارزشی هنوز هم استان کرمانشاه در احراز رتبه بیکاری از صدرنشین‌ها است.

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با بیان اینکه این استان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کشاورزی است، گفت: کرمانشاه استانی با اقلیم‌های متفاوت بوده که سه منطقه عمومی شامل گرم، معتدل و سرد را دارا است و به دلیل برخورداری از اقلیم‌های چهار فصل و تنوع آب و هوایی شرایط مستعدی را برای کشاورزی و توسعه در استان کرمانشاه فراهم کرده است.

وی افزود: گستردگی ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی بسیار قابل توجه بوده به گونه‌ای که زمینه تولید محصولات زراعی مانند نخود، گندم، ذرت، جو، کلزا را دارا است و جز تولیدکنندگان برتر کشور قرار دارد و تولید نخود در استان کرمانشاه جز محصولات تولیدی است که حتی در عرصه جهانی عرضه می‌شود.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: با تمام این ظرفیت‌ها باید گفت این استان با توجه به شرایط خاص جغرافیایی و ظرفیت خارق‌العاده‌ در حوزه کشاورزی، نیازمند نگاه حمایتی و رسیدگی بیشتر است. همچنین با وجود داشتن چنین ظرفیت‌های با ارزشی هنوز هم استان کرمانشاه در احراز رتبه بیکاری از صدرنشین‌ها است.

ملکی اظهار داشت: مهمترین مشکلات بخش کشاورزی کرمانشاه شامل عدم رعایت الگوی کشت متناسب با اقلیم کم‌آبی، مشکلات اقتصادی کشاورزان در کاشت، داشت و برداشت و در مرحله فروش محصولات است و چنانچه این چالش‌ها از پیش روی بخش کشاورزی برداشته شود می‌توانیم شاهد تحولات چشمگیری در میزان تولیدات سالانه استان و اقتصادی شدن هر چه بیشتر کشاورزی باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: بخش کشاورزی کرمانشاه این توان و پتانسیل را دارد که مشکل بیکاری و بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی و به تبع مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان را حل کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی