نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: بهبود زمینه اشتغال زنان و ساماندهی این حوزه از ضروریات جامعه و کشور است
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
ساریخانی

ساریخانی با اشاره به مشکلات بانوان در حوزه اشتغال گفت: سازماندهی مشاغل زنان و بهبود آن از ضروریات اقتصاد کشور است و اگر می‌خواهیم به سمت توسعه حرکت کنیم باید از تمام ظرفیت‌‌‌ها استفاده کنیم.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌‌‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌‌ها، با بیان اینکه اشتغال و معیشت زنان بخشی از ضرورت‌‌های اجتماعی جامعه ماست گفت: اگر بخواهیم به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم باید از تمام توان جامعه استفاده کنیم. زنان نصف جمعیت کشور را تشکیل می دهند و توان زیادی در حوزه‌‌‌های مختلف دارند.

وی افزود: از سوی دیگر وضعیت بد اقتصادی سبب شده است که مرد خانواده نتواند به تنهایی مخارج خانوار را تامین کند و متأسفانه به دلیل وضعیت بد مالی و معیشتی در جامعه بنیاد خانواده نزدیک به فروپاشی است‌‌. از این رو شاغل بودن زنان علاوه بر اینکه بر درآمد و معیشت خانواده اثر‌ می‌گذارد، نسبت مهمی هم از درآمد ملی را هم تامین‌ می‌کند‌‌. کمک خرج بودن زنان و کمک به تامین معاش خانه باعث‌ می‌شود زنان با افزایش سرمایه گذاری و کاهش مصرف و فرهنگ صرفه جویی و قناعت را به خوبی بیاموزند.

وی بیان کرد: نکته مهم دیگر این است که بانوانی که بیرون از خانه مشغول فعالیت هستند، اعتماد به نفس و پشتکار آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و این مسئله در آرامش روحی و روانی آن‌ها تاثیر مثبت دارد. همچنین استعدادهای ایشان شکوفا‌ می‌شود، شخصیت آن‌ها رشد‌ می‌یابد، امید و علاقه و دغدغه آن‌ها نسبت به مسائل جامعه بیشتر می‌شود‌‌.

ساریخانی با بیان اینکه این روزها زنان و مردان دوشادوش هم در عرصه‌‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و … کار‌ می‌کنند، افزود: این امر نشان‌ می‌دهد که دیگر تعریف جنسیتی و محدودیت‌‌ در دنیای امروز بی معناست. اما باید در کشور برای سازماندهی مناسب اشتغال زنان، توانمند ساختن آن‌ها، توجه به منافع و سهم آن‌ها در جریان توسعه و برخورداری از مواهب توسعه، برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا توسعه ای مناسب، متوازن و پایدار تحقق یابد که هدف آن تعالی و کرامت انسانی است.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دستیابی به توسعه مستلزم مشارکت همه اقشار جامعه به ویژه زنان است. اگر همه افراد در تمام مراحل توسعه مشارکت فعال باشند بهره وری افزایش می‌یابد، چراکه افراد نسبت به برنامه‌‌هایی که در مراحل مختلف آن اعم از برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی مشارکت داشته باشند احساس مسئولیت بیشتری دارند و از آن بیشتر حمایت‌ می‌کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی