نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها: نظارت در بخش مسکن افزایش یابد
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
بانشی

بانشی گفت: عدم نظارت دولت از عوامل افزایش قیمت مسکن است و این در حالی است که اگر نظارت در بخش مسکن افزایش یابد شرایط برای ایجاد انحصار قیمتی شکسته خواهد شد و هیچ‌کس نمی‌تواند بر اساس خواست خود نسبت به تعیین قیمت واحد اقدام کند.

هاشم بانشی نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به تورم بخش مسکن در فارس و شیراز، گفت: رشد فزاینده قیمت مسکن در استان فارس موجب شده که علاوه بر افزایش وسعت شهر شیراز ، بسیاری از مستأجران به نقاط حاشیه‌ای شهر کوچ اجباری کنند.

وی افزود: قیمت مسکن در استان فارس تابع شاخص‌های مختلفی است که از جمله این شاخص‌ها می‌توان به مهاجرت پذیری استان، تولید مسکن لوکس و افزایش ناگهانی جمعیت شهرنشین در کلان شهر شیراز اشاره کرد.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: حباب مسکن  در فارس تبدیل به حبابی آهنین شده که خبری از نابودی این حباب نیست. خرید واحد مسکونی برای برخی از افراد دیگر تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده و اگر فردی به دنبال تشکیل خانواده و خرید مسکن است باید سال‌ها شبانه روزی تلاش کند تا بتواند نسبت به خرید مسکن آن هم در نقاط حاشیه شهر اقدام کند.

بانشی اظهار کرد: عدم نظارت دولت از عوامل افزایش قیمت مسکن است و این در حالی است که اگر نظارت در بخش مسکن افزایش یابد شرایط برای ایجاد انحصار قیمتی شکسته خواهد شد و هیچ‌کس نمی‌تواند بر اساس خواست خود نسبت به تعیین قیمت واحد اقدام کند.

وی در پایان بیان داشت: موضوع افزایش قیمت و کنترل افزایش قیمت مسکن موضوعی ملی است و باید این موضوع از طریق مراجع ملی پیگیری شود.


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی