نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها: همدان می‌تواند زیباترین مقصد تابستانه در کشور باشد
دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
سهرابی

سهرابی گفت: توسعه گردشگری نیاز به زیرساخت و آموزش دارد و نمی‌توان یک شبه برنامه‌ریزی کرد و شاهد مسافران زیاد در سطح شهر بود و اگر مسئولان به کمک صاحب نظران این عرصه بیایند، همدان می‌تواند زیباترین مقصد تابستانه در کشور باشد. 

رضا سهرابی نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره به ظرفیت عظیم همدان در گردشگری، گفت: گردشگری رابطه تنگاتنگی با توسعه پایدار یک منطقه دارد و همدان با سابقه تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد یکی از استان‌هایی است که می‌تواند جزء مقاصد برتر گردشگری در کشور باشد.

وی افزود: گردشگری حوزه‌ای است که موفقیت در آن، نیازمند همکاری و مشارکت بخش‌های مرتبط اعم از بخش خصوصی و دولتی است. سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ارتباط مستقیم با توسعه و رشد گردشگری دارد و نباید انتظار نداشته باشیم با ساخت هتل‌های چند ستاره و جاذبه‌های گردشگری گردشگر جذب کنیم چراکه بخش خصوصی ریسک نمی‌کند سرمایه‌ خود را به کار گرفته و منتظر گردشگر باشد، در واقع باید گردشگری شکل و رونق گیرد تا سرمایه‌گذارها انگیزه برای فعالیت در این حوزه پیدا کنند. 

سهرابی اظهار داشت: همدان علی رغم ظرفیت های بی شمار تاریخی و طبیعی که برای جذب گردشگر دارد اما بیشتر یک استان محور تردد در غرب کشور است تا مقصدی برای ماندگاری مسافر، که این مساله را می توان ناشی از عوامل مختلفی از جمله زیرساخت ها، عدم آشنایی مسافران از ظرفیت های همدان، ناآشنایی سرمایه گذاران برای انجام پروژه های گردشگری و طرح های توسعه ای در این بخش دانست.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری نیاز به زیرساخت و آموزش دارد و نمی‌توان یک شبه برنامه‌ریزی کرد و شاهد مسافران زیاد در سطح شهر بود و اگر مسئولان به کمک صاحب نظران این عرصه بیایند، همدان می‌تواند زیباترین مقصد تابستانه در کشور باشد. 

وی در پایان با بیان اینکه  زمینه جذب سرمایه‌گذار و ایجاد بستر برای جذب سرمایه‌گذار باید در استان فراهم شود، گفت: باید بسترسازی خوبی برای جذب گردشگر در استان مهیا گردد که ان امر نیاز به آموزش، به‌روزرسانی، تبلیغات و معرفی دارد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی