نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها: گزارش عملکرد شوراها می تواند به شفاف سازی کمک کند
شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
حصیرباف

حصیرباف با بیان اینکه شفاف سازی لازم است گفت: اگر گزارش کار ارائه شود مردم از عملکرد نمایندگان خود مطلع می‌شوند.

کورش حصیرباف نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به عملکرد خویش در شورای عالی استان‌هاگفت: شورای عالی استان‌ها در این مدت اقدامات مفید و چشم گیر زیادی کرده است و معتقدم برای شفاف سازی لازم است گزارش کار ارائه شود تا مردم از عملکرد نمایندگان خود مطلع شوند.

وی افزود: اینجانب نیز در سال اول با انتخاب به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل تلاش کردم مسائل و مشکلات را به بررسی این کمیسیون برسانم.در سال جاری نیز به عنوان نایب رئیس این کمیسیون از سوی اعضا انتخاب شدم. از سوی دیگر حضور در محل حادثه ریزش ساختمان مترو پل آبادان به عنوان نماینده شورای کشور و تهیه گزارش کارشناسی و آسیب شناسی این حادثه از اقدامات مفید و خوبی بود که انجام شد.

حصیرباف ادامه داد: بررسی پیشنهادات اصلاح قانون ۹۹ و ۱۰۰ شهرداری‌ها در خصوص نظارت بر ساخت و ساز و جلوگیری از تخلفات ساختمانی در شهرها  و پیشنهاد اصلاح قانون ماده ۷ حفظ و احیا باغ و توسعه فضای سبز از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: تهیه طرح و دستورالعمل اجرایی و آیین‌نامه با همکاری اعضا محترم شورای استان در راستای اصلاح قوانین شوراها با موضوعیت نحوه انتخاب شهرداران و چگونگی شرایط عضویت در شوراها و موضوع ارتقا اگاهی و آموزش اعضا و پیگیری درخواست حضور اعضا در کمیسیون‌ها و شوراهای برنامه ریزی و تامین و ترافیک استانی و شهرستانی  با حق رای نیز از کارهای مهمی بود که پیگیری کردیم.

عضو شورای شهمیرزاد تصریح کرد: مکاتبات با وزاری نیرو در خصوص مشکلات کمبود آب استان و میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در خصوص موضوع کمبود زیر ساخت‌های مورد نیاز گردشگری دو شهر نمونه گردشگری بین الملی شهمیرزاد و بسطام و موضوع آزادسازی کاروان سرای شاه عباسی مرکز استان و مکاتبه با وزیر آموزش و پرورش و درخواست احداث اردوگاه ملی دانش آموزی و مشکلات پروژهای نیمه تمام و وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه‌های استان و توسعه آن و موضوع تامین مسکن و وزیر جهاد کشاورزی در خصوص، اعتبارات تامین منابع مالی در مدیریت آب و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری نیز دیگر اقدامات انجام شده است.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دیدار با رئیس جمهور محترم و رئیس مجلس و نمایندگان فراکسیون مدیریت شهری مجلس با موضوع تصویب قانون یکپارچه مدیریت شهری (حکمرانی مردمی) پیگیری موضوعات در بخش، مشکلات حمل و نقل عمومی و تامین امکانات لازم در کاهش آلودگی‌ها و مدیریت مهندسی ترافیک شهرها و مسائل و مشکلات در این بخش در کمیسیون حمل ونقل و عمران بررسی لایحه مهم پیشنهاد آسیب‌های فرو نشست زمین در کشور و راهکارهای پیشگیری آن در کمیسیون نیز انجام شد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی