رئیس شورای اسلامی شهر شیراز: نهاد شوراها از نظر فرهنگی باید بتواند جریان‌ساز فرهنگ انقلابی اسلامی باشند
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
شوراها

رئیس شورای اسلامی کلان شهر شیراز با بیان اینکه نهاد شوراها از نظر فرهنگی باید بتواند جریان‌‌ساز فرهنگ انقلابی اسلامی باشند، گفت: افتخاری انحصاری که برای این نهاد باید متصور شد، همین مؤلفه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای علی استان ها، مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین شصت‌وهفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شهر "شیراز؛ سومین حرم اهل بیت(ع) با خیر مقدم به مهمانان شرکت‌کننده در این اجلاس، گفت: به‌دلیل حضور احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه هئیت دولت، فردا پنج‌شنبه، شاهد سخنرانی این مقام ارشد دولتی در اجلاس 67 شوراهای اسلامی کلان شهرها خواهیم بود.

نائب‌رئیس شصت‌و‌هفتمین مجمع مشورتی شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها یادآوری کرد: مقام و جایگاه این نشست مشورتی با پشت سر گذاشتن 66 اجلاسیه و ارائه راهکارهای مفید در مسیر اداره شهرها با ظرفیت شوراها حایز اهمیت است .

او اظهار امیدواری کرد: شصت‌وهفتمین مجمع به میزبان کلان شهر شیراز بتواند گام‌های مؤثری را به جهت نزدیک‌ترشدن خدمات‌رسانی شوراها در مسیر تحقق آرمان نظام بردارد.

طاهری مردم‌سالاری دینی را مهمترین دستاورد نظام مردم‌سالاری جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: شوراها مهمترین نماد تشکیل نهادهای مردمی است که نزدیکترین نهاد به مردم که در سرنوشت انها نقش ایفا می‌کند.

رئیس پارلمان محلی کلان‌شهر شیراز خاطرنشان کرد: در شوراهای اسلامی شهر شیراز مردم نزدیک‌ترین اثرگذاری راه‌های خود را مشاهده می‌کنند که از این منظور شوراها باارزش‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر افزایش اندیشه‌ورزی در نهاد شوراها تصریح کرد: ارکان اجرایی این موضوع را می‌توان در چهار مؤلفه خلاصه کرد؛ در ابتدا این نهاد بتواند چالش‌ها و مسائل را احساس و تحلیل کند، دوم اینکه راهکار برای رفع این چالش ها ارائه دهد و در گام‌های بعدی زمینه‌ای برای فرصت‌شناسی، فرصت‌سازی و تبیین نقش خود در تصمیم‌گیری‌ها ایفا کند.

طاهری در پایان با بیان اینکه نهاد شوراها از نظر فرهنگی باید بتواند جریان‌‌ساز فرهنگ انقلابی اسلامی باشند، گفت: افتخاری انحصاری که برای این نهاد باید متصور شد، همین مؤلفه است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی