نماینده استان مازندران در شورای عالی استان ها: جاده های توریستی دو هزار و سه هزار تنکابن، علائم هشداردهنده ندارند
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
صفرپور

صفرپور گفت: به دلیل مه‌آلود بودن جاده‌های دو هزار و سه هزار، چراغ مه‌شکن در طول جاده باید نصب شود، علائم هشداردهنده و خط‌کشی نیز در آن وجود ندارد و برخی مناطق این جاده‌ها نیز گاردریل ندارند و بسیار خطر آفرین و باعث سقوط خودروها به دره می‌شوند.

صادق صفرپور نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با انتقاد از وضعیت نامناسب جاده‌های دوهزار و سه‌هزار در تنکابن، گفت: این دو جاده از میان جنگل‌های انبوه جنوب تنکابن می‌گذرند و توریستی محسوب می‌شوند به نحوی که در ۱۵ اردیبهشت روز جهانی گل و گیاه، از حدود ۱۷ کشور جهان بازدیدکننده داشتیم که از زیبایی‌های این جاده‌ها نیز بهره‌مند شدند.

وی افزود: جاده دو هزار از منطقه‌ خرم آباد در شهر تنکابن یا شهسوار آغاز می‌شود و در ادامه به جاده سه هزار می‌رسد. این جاده در طول مسیر خود از میان جنگل‌های انبوه، رودخانه‌های خروشان، آبشارهای طبیعی و چشمه‌های جوشان آب معدنی عبور می‌کند. طبیعت‌گردان زیادی در طول سال برای بازدید از بخش‌های مختلف جاده دوهزار و سه هزار و اتراق در مسیر این جاده زیبا به تنکابن می‌روند.

صفرپور اظهار کرد : اما متأسفانه به دلیل ناامنی، در این جاده شاهد کشته شدن جوانان هستیم و اداره راه در این موضوع سهل‌انگاری می‌کند و بنده نیز برای رفع مشکلات، نامه ارسال کرده‌ام اما تغییری تاکنون صورت نگرفته است.

 نماینده استان مازندران در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: به دلیل مه‌آلود بودن این جاده‌ها، چراغ مه‌شکن در طول جاده باید نصب شود، علائم هشداردهنده و خط‌کشی نیز در آن وجود ندارد و برخی مناطق این جاده‌ها نیز گاردریل ندارند و بسیار خطر آفرین و باعث سقوط خودروها به دره می‌شوند.

صفرپور ادامه داد: در برخی مناطق جاده که گاردریل وجود دارد برخی از رانندگان ماشین سنگین متأسفانه نخاله‌های ساختمانی و خاک را آن‌جا رها می‌کنند و برخوردی هم با آن‌ها صورت نمی‌گیرد و همین موضوع باعث حادثه و خطر می‌شود چرا که رانندگان به واسطه تپه‌ای که به این دلیل به وجود می‌آید، دره را نمی‌بینند و بر تپه سوار می‌شوند و به ته دره سقوط می‌کنند.

وی در پایان گفت: علی‌رغم تمام هشدارهایی که داده‌ایم، مسئولان هیچ‌کدام را پیگیری نکرده‌اند و این در حالی است که جاده‌های دو هزار و سه هزار، به دلیل جاذبه گردشگری فراوان، گردشگران زیادی از ایران و جهان را به خود جذب می‌کنند و این وضعیت زیبنده آن نیست.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی