نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: کارگاه آموزشی اقتصاد گردشگری و بودجه نویسی شوراها در بوشهر برگزار شد
چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
حسینی

حسینی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مخصوص شوراها و دهیاری‌ها در استان بوشهر گفت: این کارگاه از دیروز 19 اردیبهشت آغاز شده و تا 21 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

سید محمد حسینی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری دوره آموزشی شوراها در استان بوشهر گفت: در راستای اجرای بند 7 ماده 88 قانون تشکیلات، وظایف، انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران که شورای عالی استان‌ها را به عنوان مرجع آموزش شوراها معرفی کرده است. به همین دلیل شورای اسلامی استان بوشهر بر اساس همین بند درخواست آموزش شوراها در همین سطح استان را دادند که این دوره آموزشی با همکاری شورای عالی استان‌ها از دیروز 19 اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: جلسه آموزشی دیروز در دو نوبت صبح و عصر با موضوع اقتصاد گردشگری و با همکاری مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور و شورای عالی استان‌ها برگزار شد.

حسینی ادامه داد: براساس ماده 76 شورا روستا و 80 شورای شهر یکی از بندهایی که در خصوص شرح وظایف شوراها آمده است، زمینه سازی برای ایجاد اشتغال هست که در چندین بخش به آن اشاره شده است. همچنین در قانون همکاری با میراث فرهنگی نیز در وظایف تفصیلی دهیار آماده است.

وی ادامه داد: در همین راستا جناب آقای دکتر بستانی به عنوان استاد مسلم و صاحب سبک در این حوزه برای آموزش به شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی دعوت شد و از آنجایی که تسلط خوبی در زمینه ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر داشت، اطلاعات مفیدی به حاضرین ارائه کرد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: امروز (20 اردیبهشت) نیز کارگاه آموزشی بودجه نویسی برای شوراها و وصول عوارض و درآمد پایدار برای دهیاری‌ها با همکاری وزارت کشور و معاونت آموزشی شورای عالی استان‌ها برگزار شد.

حسینی افزود: این کارگاه آموزشی فردا (21 اردیبهشت) نیز با حضور مهمانانی از وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها ادامه خواهد داشت و با موضوع «شناخت اعضا هیئت تطبیق و هیئت تخلفات» برگزار می‌شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی