رئیس شورای اسلامی استان کرمانشاه: شوراها بازوان اجرایی دستگاه های اداری هستند
سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
طالقانی

طالقانی رئیس شورای اسلامی استان کرمانشاه گفت:شوراها بازوان اجرایی دستگاههای اجرایی هستند نه نقطه مقابل آنها لذا انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی سطح استان زمانی که درجهت حل مسائل ومشکلات که شوراهابه آنهامراجعه میکنند و به اطلاع میرسانند سعی واحترام لازم رامبذول دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سید مهدی طالقانی در سخنرانی قبل ازخطبه‌های نمازجمعه این هفته کرمانشاه، (۱۵اردیبهشت۱۴۰۲) درابتدا با تبریک فرارسیدن هفته شورا به همکاران عضوشورای اسلامی شهرها و روستاهای استان کرمانشاه بیان کرد: درحال حاضر ۵۰۸۱ نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا مشغول امر خدمت رسانی به مردم شریف استان هستند.

وی با اشاره به بحث قانون شوراها و اصول قانون اساسی در ارتباط با وظایف شوراها بیان داشت: یک فصل شامل ۸ اصل از اصول مترقی قانون اساسی به بحث شوراها پرداخته است و براساس اصول هفتم و یکصدم قانون اساسی هدف و فلسفه وجودی شوراها واگذاری امورات مردم به خودم مردم با انتخاب شوراها دانست و هدف از انتخابات شوراها را کوچک تر و چابک تر شدن دولت و سپردن کارها در شهرها و روستاها به شوراها هست که متاسفانه تاکنون این اصول محقق نشده است.

طالقانی بااشاره به بحث منطقه جنگی استان افزود: متاسفانه امتیازاتی که دراین خصوص برای استان در نظر گرفته شده است شامل کل شهرستان‌ها نشده و شهرستان‌های شرقی مستثنی شده اند. فلذا از متولیان امر خواست نسبت به گنجاندن شهرستان‌های شرقی در فهرست مناطق جنگی اقدام نمایند.

طالقانی با اشاره به وضعیت کلی شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح استان افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نهاد رسمی غیردولتی هستند و از نظر منابع مالی ثابت و پایدار با مشکلات جدی مواجه‌اند و نیز در پرداخت حقوق کارمندان و کارگران شرکت‌های تحت پوشش خودمشکل دارند. به همین علت قادر به ارائه خدمات شایسته به مردم نیستند و راه برون رفت از این مشکلات ورود سرمایه گذار و بخش خصوصی به پروژه‌های دردست اقدام شهرداری‌ها است.

طالقانی درادامه بیان کرد: مشکل لایحه خدمات یکپارچه شهری ازدیگرهامشکلات شهرهاست وراه برون رفت واگذاری امورات شهرها به شهرداری‌ها می‌باشد زیرا وجود دستگاهای موازی و هم عرض شهرداری‌ها موجبات مشکلات فراوانی شده است.

طالقانی وجودبافت‌های فرسوده در شهرها را از دیگر مشکلات شوراها و شهرداری‌ها دانست و از میراث فرهنگی و گردشگری خواست راه را برای بازسازی و مرمت بافت‌ها تسهیل نماید زیرا قوانین و مقررات دست و پا گیری که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای این بافت‌ها تعریف نموده نه صاحبان بافت‌ها و نه پیمانکاران و سازندگان رغبتی برای ساخت و ساز ندارند.

طالقانی با اشاره به وضعیت طرح‌های هادی روستاها از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواست در جهت اجرای طرح‌‍ها و سرعت بخشیدن به آن اقدام نماید.

طالقانی در پایان از توجه و عنایت خاص استاندار محترم و معاون محترم عمرانی،مدیران ستادی استانداری علی الخصوص مدیران کل دفاتر شهری و روستایی، ائمه محترم جمعه، مدیران دستگاه‌های اجرایی سطح استان، فرمانداری، شورای محترم تامین سراسر استان و بخشداران محترمی که همکاری صمیمانه ای بااعضاء شوراهای اسلامی شهرها و روستاه‌های سطح استان مبذول داشته و دارند تقدیر و تشکر بعمل آورد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی