حسین‌پورآقایی: ۸۰ درصد معابر سردشت خاکی است
سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
حسین پور

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: با توجه با تازه‌تاسیس بودن شهر سردشت و خاکی بودن ۸۰ درصد معابر آن، تخصیص یک دستگاه گریدر به این شهر ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها،  عطااله حسین پور آقایی در سیزدهمین اجلاس شورای استان چهارمحال و بختیاری با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد معابر شهر تازه‌تأسیس سردشت شهرستان لردگان خاکی است و شهرداری و شورای اسلامی این شهر به‌رغم پیگیری‌های فراوان، برای آسفالت جاده اصلی شهر به طول سه کیلومتر که از وسط شهر سردشت عبور می‌کند و دسترسی ۲۰ روستا، سد خرسان ۳ و منطقه توریستی آتشگاه است، موفق نشدند، لذا می‌طلبد پیگیری این مطالبه مردمی توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری انجام شود.

وی افزود: با توجه با تازه‌تأسیس بودن شهر سردشت و خاکی بودن ۸۰ درصد معابر این شهر تخصیص یک‌دستگاه گریدر به شهر سردشت ضروری و در روند تکمیل سریع‌تر طرح‌های مدیریت شهری این شهر تأثیرگذار است، چراکه این شهر «روستاشهر» است و با اختصاص ماشین‌آلات مهار مشکلات مدیریت بحران در فصول مختلف نیز امکان‌پذیر می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر لزوم تسریع در احداث درمانگاه شبانه‌روزی شهر سردشت با توجه به تخصیص اعتبارات لازم و ضرورت ساخت این درمانگاه، تسریع در عملیات آبرسانی آب آتشگاه به ۵۳ روستا از جمله شهر سردشت، تخصیص نیافتن اعتبار از اعتبارات مدیریت بحران استان به شهرستان لردگان در حالی که بیشترین موارد بحرانی اخیر مربوط به شهرستان لردگان به‌خصوص سردشت بوده است، گفت: آسفالت جاده لردگان به سد خرسان از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط می‌توانند در تلطیف فضای شهری نقش مهمی داشته باشند، بنابراین اجرای طرح‌های عمرانی در شهرها با رویکرد محیط زیستی بسیار تأثیرگذار است.

تخصیص اعتبار به بخشداری‌ها و افزایش اختیارات اجرایی آن‌ها در زمینه کاهش مشکلات دهیاری‌ها می‌تواند بار مشکلات روستاییان را کاهش دهد

حسین‌پورآقایی با اشاره به اینکه رودخانه خرسان و کارون از شهرستان لردگان عبور می‌کند، اضافه کرد: از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها برای توسعه اشتغال‌زایی باید استفاده کرد و ظرفیت کشاورزی شهرستان لردگان نیز باید بیشتر مورد توجه مسئولان قرار گیرد، همچنین کشاورزی باید به روش‌های نوین انجام شود تا ضمن ایجاد اشتغال، درآمدزایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبار به بخشداری‌ها و افزایش اختیارات اجرایی آن‌ها در زمینه کاهش مشکلات دهیاری‌ها می‌تواند بار مشکلات روستاییان را کاهش دهد، افزود: درآمد بعضی دهیاری‌ها بسیار پایین است و درآمد و هزینه‌های آن‌ها همخوانی ندارد، لذا اعتبارات دهیاری‌ها باید افزایش یابد و طرح تهاتر قیر در شهرهای کم‌درآمد اجرا شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: توجه و اختصاص امکانات و اعتبارات ویژه (بحران) به شهرها و روستاهای آسیب‌دیده شهرستان، با توجه به میزان خسارات وارده ناشی از سیل به بافت شهرها و نبود درآمد کافی شهرداری‌ها ضروری است.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی