نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: بیمه اعضای شوراهای شهر و روستا تعیین تکلیف شود
يکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
پوربلوچی

پوربلوچی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز و پس از گذشت ۱۶ سال هیچ‌گونه دستورالعملی در مورد بیمه اعضای شوراها که مصوب هیئت دولت است، به سازمان‌های تابعه خودش ارسال نکرده است و بیمه شوراها هنوز حل نشده باقی مانده است.

غلامرضا پوربلوچی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به تحت پوشش بیمه نبودن برخی از اعضای شوراهای شهر و روستا، گفت: هیئت وزیران در تاریخ ۱۳۸۵/۲/۱۷ با پیشنهاد شورای عالی استان‌ها موافقت کرده است تا تمام اعضای شوراهای شهر و روستا که تحت پوشش هیچ یک از صندوقهای بیمه‌ای نیستند، توسط وزارت رفاه و تأمین اجتماعی سابق، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: در آن زمان، مصوب شده که هزینه‌های مربوط به بیمه‌شونده، از محل اعتبارات دولتی تأمین شود و این ابلاغیه در تاریخ ۱۳۸۵/۳/۲ به وزارت رفاه ابلاغ شده اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز و پس از گذشت ۱۶ سال هیچ‌گونه دستورالعملی به سازمان‌های تابعه خودش ارسال نکرده است و بیمه شوراها هنوز حل نشده باقی مانده است.

پوربلوچی خاطرنشان کرد: بند ب‌ ماده ۳۰ ذیل شرایط انتخاب شوندگان، حداقل سن را برای اعضای شوراها ۲۵ سال قرار داده و فردی که آن زمان ۲۵ ساله بوده و در تمام دوره‌های شورا نیز حضور داشته است، اکنون با ۵۰ سال سن، فاقد هر گونه بیمه‌ای است که این زیبنده جامعه شورایی کشور نیست.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: این موضوع را طی نامه‌ای خدمت رئیس‌جمهور محترم نیز اعلام کرده‌ام و انتظار می‌رود، بیمه اعضای شوراهای کشور پس از سال‌ها تعیین تکلیف شود چرا که شوراها بدون مزد و منت شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم هستند و امیدواریم حداقل مسئله بیمه این عزیزان مرتفع شود.

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی