نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: شوراها برای توسعه شهر موظف به جلب مشارکت شهروندان و تعامل مثبت با دولت هستند
چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
عسگری حسنوند

عسگری حسنوند با بیان اینکه شوراها نقش مهمی در توسعه شهرها دارند گفت: برای ایفای این نقش باید اعتماد و مشارکت شهروندان جلب شود و در کنار آن همکاری با دولت و جذب سرمایه در اولویت کاری قرار گیرد.

جعفر عسگری حسنوند نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها نقش مهمی در توسعه شهرها دارند گفت: آن‌ها به عنوان نمایندگان مردم و ساکنان شهر، مسئولیت ایجاد و تعیین سیاست‌های عمومی برای توسعه شهر را دارند. برخلاف حکومت‌های محلی، شوراها به صورت غیرقابل اجتناب با شهروندان همکاری می‌کنند و در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مختلف، نظرات و پیشنهادات افراد را در نظر می‌گیرند.

وی افزود: شوراها به عنوان گروه‌های تصمیم‌گیری در سطح شهر، باید به منظور توسعه شهر، بخش‌های مختلف را با هم همکاری کنند. آن‌ها باید با کارآفرینان، صاحبان کسب و کار، جامعات محلی و دولت‌های منطقه از جمله حکومت‌های استان و کشور همکاری کنند.

عسگری حسنوند تاکید کرد: برخلاف حکومت‌های محلی، شوراها به صورت غیرقابل اجتناب با شهروندان همکاری می‌کنند و در فرآیند تصمیم‌گیری‌های مختلف، نظرات و پیشنهادات افراد را در نظر می‌گیرند. به علاوه، شوراها باید برای توسعه شهر، سیاست‌های مناسب را تعیین کنند و برای اجرای آن‌ها، منابع مالی را جذب کنند.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: به‌طور خلاصه، شوراها با همکاری با شهروندان و دولت‌ها، تصمیمات عمومی را برای توسعه شهر تعیین کرده و سپس برای اجرای آن‌ها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی تضیح داد: به این ترتیب جلب نظر و مشارکت شهروندان، همکاری با دولت و جذب سرمایه لازم برای توسعه شهر از اصلی ترین وظایف شوراهاست.

پایان پیام/

اخبار برگزیده
آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی