سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها: تصویب یک طرح و رد 2 طرح دیگر در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها
جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
کمیسیون معماری

ناصری گفت: در خصوص 4 موضوع در این نشست بحث و تبادل نظر صورت گرفت که از 4 طرحی که بررسی شد،یک طرح تایید و 2 طرح رد شدند و یک طرح به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

محمد ناصری سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری نشست این کمیسیون، گفت: در خصوص 4 طرح در این نشست بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: در مورد لایحه مدیریت یکپارچه آتش نشانی و خدمات ایمنی کشور با عنایت به اینکه دستگاه های اجرایی دست اندرکار می بایست ارائه نظر نموده تا شورای عالی استان ها به جمع بندی برسد، موضوع از طریق کمیسیون اصلی در جلسات کارشناسی رسیدگی و در اجلاسیه بعدی طرح گردد.

ناصری خاطرنشان کرد: بودجه سال 1402 شورای عالی استان ها و شورای اسلامی استان های سراسر کشور در این جلسه بررسی و تصویب شد.

سخنگوی کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اصلاح مواد 2 و 28 قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347/9/7 با عنایت به نظر حقوقی شورای عالی استان ها و همچنین موخر بودن تصویب قانون درآمد های پایدار با کلیات این طرح مخالفت شد.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها اظهار داشت: در خصوص اصلاحیه ماده 99 قانون شهرداری ها، با توجه به اینکه این قانون وظیفه حفاظت و صیانت و تولی گری حریم شهر ها را ، شهرداری ها منظور نموده است، تغییر مرجع به سایر ارکان مدیریت استان با قانون در تعارض قرار دارد. همچنین اینکه صدور پروانه در محدوده و حریم شهرها در ماده 100 قانون تصریح شده و ماده 99 در خصوص تخلفات ساختمانی بوده و اشاره ای به صدور پروانه و مجوز نداشته است. همچنین از حیث شکلی چنین بند های مطولی خارج از قالب قانون بوده و ذکر جزییات اجرایی سیال و متغیر در متن قانون، از قالب قانون نویسی خارج شده است. همچنین اینکه این بند ها، رافع مشکلات و چالش های پیش آمده در حریم شهر نمی باشد. با توجه به این موارد، کلیات این پیشنهاد رد گردید. همچنین مقرر شد دبیرخانه کمیسیون نسبت به پیشنهاد اصلاحی برای اصلاحیه ماده 99 اقدام کند.

وی در پایان گفت: در مورد نظرات سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص کنترل فرونشست زمین، مقرر شد، موضوع از طریق کمیسیون اصلی به مجلس شورای اسلامی منعکس شود و در خصوص تبادل نظر در خصوص نحوه تعامل با وزارت راه و شهرسازی مقرر گردید اعضای کمیسیون در جلسات کارگروه های فنی شورای عالی معماری و شهرسازی شرکت کنند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی