نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: وزیر راه و شهرسازی برای آگاهی از مشکلات راه و ساختمان به استان فارس سفر کند
يکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
ساریخانی

ساریخانی با اشاره به مشکلات راه و شهرسازی و مسکن استان فارس از وزیر راه و شهرسازی دعوت کرد برای آشنایی با مشکلات به این استان سفر کند.

سینا ساریخانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌‌ها، با بیان اینکه استان فارس دارای مشکلات فراوانی در حوزه راه و شهرسازی، نهضت ملی مسکن و مدیریت حمل و نقل جاده‌ای است، گفت: بعضی از راه‌‌‌های مواصلاتی ناایمن بین شهرستانی باعث تصادفات و خسارت‌های جبران ناپذیری شده است‌‌. مردم ولایت مدار و شریف استان فارس خواستار شنیدن صدای آن‌ها از سوی بالاترین سطح عالی وزارت هستند.

وی با دعوت از وزیر محترم راه و شهرسازی برای سفر به استان فارس در آینده نزدیک گفت: حضور شخص وزیر راه و شهرسازی برای بررسی و آشنایی با مشکلات و نواقص جاده ای و مسکن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

ساریخانی تصریح کرد: سال‌هاست که استان فارس مقام اول را در تعداد حوادث جاده‌ای و مرگ ناشی از وضعیت نه چندان مناسب جاده‌ای را در اختیار دارد و ظاهراً قرار نیست از این عنوان چشم پوشی‌ کند‌‌.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها تصریح کرد: بارها مدیران و مسئولان از تلاش برای ایمن سازی جاده‌های استان فارس و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ها گفته‌اند‌‌. اما متأسفانه هنوز مشکلات و نواقص جاده‌‌‌های استان حل نشده است.

 وی اضافه کرد: هر مسافری که از  جاده‌های فارس عبور می‌کند، متوجه حال بد آسفالت و علائم رانندگی و حاشیه بدجاده در مسیرهای مختلف خواهد شد‌‌.

ساریخانی عنوان کرد: مشکلات جاده‌های شمال استان فارس وخیم‌تر از سایر نقاط استان است. جاده‌هایی که نه تنها ایمنی را به ارمغان نمی‌آورند بلکه خود عاملی تأثیرگذار در وقوع حوادث نیز خواهد بود؛ همان حوادثی که سرعت حرکت خودرو و راننده هم سهمی در وقوع یا پیشگیری از حادثه را دارد‌‌.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان ها با بیان اینکه اکثر جاده‌‌‌‌های مواصلاتی استان فارس نیاز به روکش آسفالت، ترمیم و ایمن سازی دارند‌‌، اظهار داشت: مسیرهای ناهموار، دست اندازها، آسفالت تراشیده یا خرده و شکسته شده، نبود علائم ایمنی مناسب،  مخدوش بودن و خوانا نبودن علائم راهنمایی و موارد بسیاری دیگر، تنها بخشی از مشکلات جاده‌های استان فارس است‌‌.

وی توضیح داد: نقش جاده‌‌‌های ایمن در سیستم حمل و نقل مهم و اساسی بوده و جامعه پیشرفته و مدرن به حمل و نقل جاده‌ای کارآمد و قابل اعتماد بستگی دارد و در صورت خراب شدن سیستم حمل و نقل، عواقب آن بسیار شدید بوده و تأثیر زیادی در حوادث رانندگی و عدم توسعه و پیشرفت منطقه خواهد داشت‌‌.

ساریخانی بیان کرد: یکى از عوامل مهم در توسعه اقتصادى هر منطقه ایجاد و نگهدارى شبکه راه‌ها است که در بهبود بخشیدن به وضعیت اقتصادی( بازرگانى، صنعتى و کشاورزى ) حائز اهمیت است.

وی افزود: راه‌ها و جاده‌های‌‌‌های ارتباطی ایمن و مطمئن، مهمترین ابزار رسیدن به پیشرفت در هر منطقه‌ای به حساب می‌آید که رشد صنعتی و گردشگری یک منطقه با راه‌‌‌های مناسب و استاندارد چندین برابر می‌شود و دروازه‌‌‌های پیشرفت به روی منطقه گشوده خواهد شد‌‌. امیدوارم در آینده نزدیک شاهد رفع نواقص و مشکلات جاده ای استان فارس باشیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی