نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها پیشنهاد کرد: اعضایی که بیش از 3 دوره در شوراها عضو هستند جذب بدنه وزارت کشور شوند
يکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
زنده دل

زنده دل با اشاره به تجربه بالای اعضای با سابقه شورا گفت: وقتی یک عضو بیش از سه دوره اعتماد مردم برای حضور در شورا را به دست می‌آورد آدم قابلی است و در صورت جذب در بدنه وزارت کشور‌‌ می‌تواند مفید و تاثیرگذار باشد.

محمود زنده دل نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها، با اشاره به مشکلات شوراها گفت: شوراها با توجه به اینکه نهادی نوپا محسوب‌‌ می‌شوند مشکلات زیادی دارند و قوانین نیز دارای ایرادات فراوانی در این زمینه است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح برخی از قوانین شوراها گفت: یکی از مشکلات اساسی شوراها نداشتن بیمه و سابقه کار است. به این صورت که شورائیان سال‌ها در این زمینه خدمت‌‌ می‌کنند اما هیچگاه بیمه نمی شوند و فعالیت و خدمت آن‌ها سابقه کاری محسوب نمی‌شود. در صورتی که این کمترین پاداشی است که‌‌ می‌توان در قبال سال‌‌ها خدمت به اعضای شورا داد.

زنده دل تصریح کرد: از آنجایی که شورا شغل محسوب نمی‌شود و اختیاری است به لحاظ قانونی نمی‌تواند بیمه شود و این یک ایراد قانونی است که لازم است اصلاح شود و ایرادات موجود برطرف گردد.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها تصریح کرد: شاید بسیاری بگویند که اعضای شورا در قبال کارکرد خود حق الجلسه‌‌ می‌گیرند اما اگر کسی از میزان حق الجلسه اطلاع پیدا کند‌‌ می‌بیند که چه مبلغ ناچیزی است. به ویژه در شهرهای کوچک و روستاها که اعضای شورا علاوه بر کار مربوط به شورا مشکلات مردم را نیز حل‌‌ می‌کنند.

عضو شورای شهر سرعین ادامه داد: اعضای شورا در شهرهای کوچک و به ویژه شهرهای گردشگر پذیر بخش زیادی از وقت خود را در شورا صرف‌‌ می‌کنند. به صورتی که یک عضو شورا حدود 10 ساعت از وقت خود را صرف کار شورا‌‌یی می‌کند و از کار اصلی خود نیز باز‌‌ می‌ماند. این مسئله باعث شده است برای خدمتی که انجام‌‌ می‌دهد متضرر شود.

وی اضافه کرد: از این رو لازم است مزایا متناسب با خدمات پرداخت شود. هرچند بیشتر کسانی که عضو شورا‌‌ می‌شوند به دلیل علاقه به خدمت رسانی به مردم و شهر خود است و چشم داشتی ندارند اما لازم است از آن‌ها با انجام کارهایی مانند بیمه و سابقه کار تقدیر شود.

زنده دل اضافه کرد: نکته دیگری که وجود دارد استفاده از تجربه اعضای باسابقه شوراست. پیشنهاد من این است که اعضایی که بیش از 3 دوره سابقه عضویت در شورا را دارند جذب بدنه وزارت کشور شوند تا هم جا برای افراد جوان تر در شوراها باز شود و هم از تجربیات افراد با سابقه استفاده گردد.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها افزود: وقتی کسی 3 یا 4 دوره توانسته نظر مردم را جلب کند و عضو شورا شود مشخص است که چیزی در چنته دارد و مردم نیز او را قبول دارند. از این رو‌‌ می‌تواند تاثیرگذار باشد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی