نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: استان بوشهر بهشت سرمایه گذاری گردشگری است
شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
حسینی

حسینی با بیان اینکه تاکنون کار زیادی در حوزه گردشگری در استان بوشهر انجام نشده است گفت: صنعت گردشگری استان بوشهر آینده درخشانی دارد و سرمایه گذاری در این حوزه می‌تواند سودساز باشد.

سید محمد حسینی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به وضعیت گردشگری استان بوشهر گفت: استان بوشهر در ساحل خلیج نیلگون فارس مقصد گردشگری جذابی برای مردم است و به ویژه در سال‌های اخیر رونق بیشتری داشته است.

وی افزود: اقبال و توجه مردم به سواحل جنوب در ماه‌های اسفند و فروردین موجب ورود سیل عظیمی از گردشگران به این استان شده است که در کنار ایجاد فرصت‌های بی شمار، مشکلاتی هم به وجود آورده است که باید مورد توجه کارشناسان، پژوهشگران و سیاستگذاران قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: ورود جمعیت زیادی از مردم به عنوان گردشگر یا خریدار و ... به هر منطقه‌ای در صورت مدیریت درست و اصولی می‌تواند موجبات توعه آن منطقه را فراهم کرده و با آرودن ثروت، امکانات و فرصت شغلی اقتصاد منطقه را پویاتر کرده و معیشت مردم محلی را بهبود بخشد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: هرچند در صورت نبود مدیریت صحیح و بی توجهی به برنامه ریزی درست می‌تواند آسیب‌های زیادی به محیط زیست و زیست بوم منطقه داشته باشد که البته قابل کنترل است.

حسینی اظهار کرد: استان بوشهر و در مجموع جنوب کشور در سال‌های اخیر مورد اقبال گردشگران قرار گرفته‌اند و نیازمند توجه و سرمایه گذاری بیشتر در حوزه زیرساخت‌ها رفاهی از جمله محل اقامت و مجموعه‌های گردشگری ساحلی و ... هستند. این در حالی است که در این سال‌های توجه چندانی به این مسائل در استان بوشهر صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: متاسفانه امکانات موجود جوابگوی نیازهای روزافزون گردشگران نیست و ما شرمنده برخی از هموطنانی هستیم که به دلیل کمبود امکانات و زیرساخت اذیت شدند و تلاش ما باید به سمت جبران این کمبودها باشد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: استان بوشهر ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه گردشگری دارد. از ساحل زیبا و چشم نواز تا معماری جالب و خاص و بازارهای سنتی کالا و ماهی و بنادر و اماکن تاریخی و قبرستان لنج‌ها می‌تواند تجربه خاصی از سفر را برای گردشگران را به وجود بیاورد.

حسینی ادامه داد: متاسفانه غفلت سال‌های گذشته سبب شده است که استان بوشهر در جایگاهی که باید، قرار نگیرد و از نظر سرانه گردشگری جزو استان‌های مطلوب نباشد. گویی مسئولان استانی نگاه اقتصادی به گردشگری ندارند و برنامه‌ای برای کسب درآمد و رونق اقتصادی از طریق گردشگری تنظیم نشده است.

وی تصریح کرد: استان بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران شناخته می‌شود و شاید یکی از دلایلی که زیرساخت‌های گردشگری توسعه نیافته است همین باشد اما با توجه به مسائل موجود باید توجه کرد که استان بوشهر همچنان تشنه سرمایه گذاری است و بودجه حاصل از منابع انرژی به هر دلیل نتوانسته است نیاز استان را تامین کند. از این رو سرمایه گذاری در صنعت گردشگری که به عنوان یک صنعت پاک شناخته می‌شود می‌تواند مزایای فراوانی برای مردم استان داشته باشد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: این سرمایه گذاری چند وجهی است. یعنی هم اقتصاد استان رونق پیدا می‌کند، هم گردشگران از امکانات بیشتری برخوردار می‌شوند و هم محیط زیست آسیب کمتری می‌بیند.

حسینی همچنین با اشاره به تنوع موضوعات گردشگری در استان بوشهر گفت: شاید اولین جنبه گردشگری در استان بوشهر گردشگری ساحلی به چشم بیاید اما تنها رسیدن به ساحل تنها جنبه گردشگری استان نیست. وجود فرهنگ‌ها و نوع زیست متنوع مردم یکی از جنبه‌های جالبت توجه گردشگری در استان است که می‌تواند برای مردم سایر استان‌ها و سایر کشورها جالب توجه باشد. همچنین گردشگری دریایی از جمله صید ماهی، ورزش‌ها و بازی‌های آبی، بازار گردی و در نهایت تجربه موقعیت‌های ویژه دریایی بخشی از مزیت‌های گردشگری استان است.

وی با اشاره به زمینه‌های سرمایه گذاری خصوصی نیز عنوان کرد: همانطور که مطرح شد حضور جمعیت انبوه در یک منطقه می‌تواند زمینه ساز سود اقتصادی باشد و همین مسئله سبب علاقه سرمایه گذاران نیز می‌شود. به این ترتیب زمینه‌های فراوانی برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد که می‌تواند برای سرمایه گذاران جذاب باشد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: توسعه جزایر کوچک نزدیک به ساحل، ساخت هتل‌های ساحلی درون آب، توسعه ورزش‌ها و بازهای آبی، توسعه کشتی‌های تفریحی، راه اندازی خطوط هوایی ارزان قیمت و تقویت بازارچه‌های بندری از حوزه‌های جذاب برای سرمایه گذاری است.

حسینی با بیان استان بوشهر بهشت سرمایه گذاری گردشگری است عنوان کرد: استان بوشهر زمینه‌های توسعه و سرمایه گذاری متنوعی در حوزه گردشگری دارد که می‌تواند برای دولت و بخش خصوصی جذاب و سودآور باشد و از آنجایی که تاکنون کار جدی در این حوزه صورت نگرفته است می‌تواند آینده روشنی داشته باشد.
 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی