رئیس شورای استان البرز مطرح کرد: جشنوراه لاله‌ها فرصتی برای توسعه صنعت گردشگری استان البرز
شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
قره حسنلو

قره حسنلو با اشاره برگزاری نهمین جشنواره لاله‌ها در شهر کرج گفت: جشنوراه لاله‌ها می‌تواند صنعت گردشگری استان البرز و شهر کرج را پررونق کند.

علیرضا قره حسنلو در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره لاله‌ها در پارک شهید چمران گفت: برگزاری جشنواره لاله‌ها در کرج به تقویت رابطه مردم و محیط زیست منجر می‌شود و شهروندان را نیز برای تلاش در جهت حفظ و توسعه سرانه فضای سبز دغدغه مند می‌سازد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش توسعه فضای سبز، احیای باغات و درختان را امری ضروری تلقی کرد و یادآور شد: ایجاد فضاهای سالم و تفریحی جهت رفاه حال شهروندان از نیازهای اصلی شهروندان و دغدغه مهم مدیریت شهری قرار گیرد.

قره حسنلو با بیان اینکه استان البرز به استان لاله‌ها معروف شده است تصریح کرد: گل لاله به نماد شهر کرج و استان البرز تبدیل شده است و این نماد بسیار زیبایی است. چرا که لاله در تاریخ ایران نماد زیبایی، رشادت و جانفشانی برای دفاع از این مرز و بوم است.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: توسعه این صنعت علاوه بر زیبایی و جذب گردشگر می‌تواند اقتصاد کشاورزی و گلخانه‌ای استان را نیز پویاتر کند و استان البرز را به عنوان پایتخت گل ایران معرفی کند.

وی با بیان اینکه این جشنوراه از 10 فروردین آغاز تا 20 فروردین برقرار است توضیح داد: پارک شهید چمران به دلیل تنوع بالا گیاهی و جانوری و همچنین انواع کاربری موجود در این پارک و نزدیکی آن با رودخانه‌ی کرج از لحاظ منظره و آب و هوا، دارای چشم اندازهای زیبا و ویژه‌ای است که در هنگام جشنواره زیبایی دوچندانی به خود می‌گیرد.

قره حسنلو ضمن دعوت از هموطنان برای بازدید از جشنواره لاله‌ها ادامه داد: این بوستان همچنین دارای امکاناتی از جمله تالار گل ۲ هزار مترمربعی، فرش گل ۲۷۰۰ مترمربعی، گلخانه‌ی گل هزار مترمربعی، رستوران ۱۷۰ مترمربعی، عکاس خانه ی سنتی، آبشار مصنوعی، باغ پرندگان، شهر بازی و سینما 4 بعدی است که گردشگران می توانند از آنها استفاده کنند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز در پایان از مجموعه مدیریت شهری کرج  و سایر عوامل برگزار کننده این جشنواره که به صورت فرا استانی و ملی  مورد استقبال بی نظیر هموطنان قرار گرفته است قدردانی کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی