رئیس شورای استان خراسان رضوی خبر داد: شورای اسلامی استان پیگیر ابلاغ هرچه سریع تر طرح‌های تفصیلی
شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
موسی الرضا حاجی بگلو

حاجی بگلو گفت: ابلاغ هرچه سریع تر طرح‌های تفصیلی می‌تواند از ساخت و سازهای غیرمجاز و بی نظمی شهرها جلوگیری کند، لذا شورای اسلامی استان پیگیر ابلاغ هرچه سریع تر این طرح‌ها خواهد بود.

موسی الرضا حاجی بگلو رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی و نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به اهمیت نقش شهرداری در مدیریت شهری گفت: شهرداران و مدیران شهری در سطح استان تمام تلاش و همت خود را در جهت بهبود زندگی شهری مردم شریف استان به کار گرفته و از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نخواهند کرد.

حاجی بگلو با بیان اینکه اکثریت شهرداران شهرهای استان خراسان رضوی مدیرانی پاکدست و متخصص هستند ادامه داد: البته این بدین معنا نیست که خطایی رخ ندهد و اگر رخ داد از آن چشم پوشی کنیم. بلکه اگر در جایی تخلف یا ترک فعلی اتفاق افتاد از دستگاه‌های نظارتی و قضایی درخواست داریم تا با جدیت کامل به این موارد ورود نموده تا از تعرض به بیت المال جلوگیری گردد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به برخی برخوردهای غیراصولی با شهرداران افزود: اما از سوی دیگر از دستگاه‌های نظارتی هم درخواست داریم تا با سعه صدر بیشتر و بررسی موارد قابل تجدید نظر در قوانین مرتبط باحوزه مدیریت شهری، قدرت تصمیم گیری مدیران شهری را افزایش داده تا بتوان خدمات منحصر به فردی به مردم عزیزمان ارائه نماییم.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی در خصوص عملکرد و وظایف شورای استان نیز تصریح کرد: طبق قانون شوراهای اسلامی استان موظف هستند حداکثر هر ۴۵ روز یک جلسه با حضور اعضای خود در راستای پیگیری مشکلات مردم و با دعوت از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کنند.

وی افزود: در همین راستا از مدیران و معاونین دو اداره کل کشاورزی و بنیاد مسکن دعوت کردیم تا در جلسه پیشین شورای استان شرکت کنند. از همین رو اعضای شورای اسلامی استان با توجه به اعلام قبلی در خصوص حضور مهمانان این اجلاس به شناسایی و پیگیری مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود و انتقال این مشکلات به مدیران استانی پرداختند.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در پایان و پس از بحث و تبادل نظر میان اعضای شورای اسلامی خراسان رضوی و مدیران استانی مصوب گردید تا مشکلاتی که امکان حل و فصل آن در سطح استان مهیاست از طریق برگزاری جلسات کارشناسی در شهرستان‌های مربوطه مرتفع و همچنین مقرر شد آن دسته از مسائلی که نیازمند پیگیری بیشتر و رفع و رجوع آن از طریق وزارتخانه فراهم خواهد شد توسط شورای اسلامی استان و شورای عالی استان‌ها پیگیری شود.

حاجی بگلو افزود: ابلاغ هرچه سریعتر طرح‌های تفصیلی می‌تواند از ساخت و سازهای غیرمجاز و بی نظمی شهرها جلوگیری کند و شورای اسلامی استان پیگیر ابلاغ هرچه سریعتر این طرح‌ها خواهد بود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی